خبرهای داغ:

مانور زلزله در مدرسه دخترانه معراج تبریز برگزار شد

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با محور(مدرسه ایمن ،جامعه تاب آور) امسال در مدارس ۲۵ شهرستان آذربایجان شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۵۶۸۱
|
۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سرپرست هلال احمر آذربایجان شرقی در تشریح مانور گفت: با توجه  به تهدیدات زلزله در استان آذربایجان شرقی،به خصوص در تبریز ، لزوم آموزش همگانی به ویژه برای دانش آموزان از مهمترین برنامه های جمعیت هلال احمر می باشد.

هادی موسوی ادامه داد: ارائه آموزش های لازم برای مدیریت بحران به خصوص در حین وقوع زلزله برای دانش آموزان که مهم ترین سرمایه های اجتماعی هستند امری ضروری است و برای داشتن جامعه ایمن، باید آموزش ها از مدارس شروع شود.

وی افزود: کودکان و نوجوانان هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله آسیب پذیرترین قشر هستند بنابراین در این مانور بر نحوه پناه گیری و خروج اضطراری توسط دانش آموزان عزیز تاکید می شود.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: امیدواریم دانش آموزان عزیز آموخته های خود را به سایر اعضای خانواده خود منتقل نمایند تا شاهد جامعه ای ایمن در برابر حوادث غیرمترقبه باشیم.

وی در پایان از همکاری های مجموعه آموزش و پرورش استان ،به ویژه مدیرکل استان  و نواحی  مناطق  و مدیران مدارس و مربیان و امدادگران و نجاتگران که  در راستای اجرای برنامه های مشترک آموزشی و فرهنگی در طول سال اهتمام دارند تشکر و قدردانی کرد .

در این مانور با بصدا در آمدن آژیر خطروقوع زلزله فرضی، دانش آموزان اقدام به پناهگیری در کلاس ها، راهروها، سالن ورزشی و حیاط مدرسه کرده و بعد اقدام به خروج ایمن از کلاها کردند.

قطع آب و برق و گاز مدرسه و برپایی چادرهای اسکان اضطراری توسط نیروهای جمعیت هلال احمر و اطفا حریق و جستجو و نجات و انتقال مصدومین و انجام کمک های اولیه و رسیدگی به مصدومین از اقدامات انجام یافته در این مانور بود. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار