500 گروه جهادی براساس هر پایگاه یک گروه جهادی فعال است که نیازمندی‌های روستاهای محروم را بررسی و با استفاده از ظرفیت بسیج خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۹۵۹۱۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مسئول بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر درحاشیه مراسم تجلیل از فعالان عرصه خدمات رسانی ومحورمیت زدایی استان   با اشاره به ظرفیت بسیج سازندگی و مشارکت اقشار مختلف مردم اظهار داشت: در این راستا بسیج جامعه پزشکی، دانشجو، محلات، مهندسی و واحد خواهران بسیج با بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر همکاری و خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه می‌کند.

وی، از تعامل بسیج سازندگی با دستگاه‌های اجرایی خبر داد و بیان کرد: این نهاد در حوزه‌های اقشار بسیج برای خدمات رسانی در روستاها در نقاط محروم، بسیج جامعه پزشکی و اعزام سالانه 230 تیم به روستاهای محروم استان بوشهر برای خدمات رسانی، استقرار سه درمانگاه تخصصی براساس نیاز محرومان و اعزام سالانه 140 گروه جهادی جغرافیا محور در یک بازده زمانی 3 تا 5 ساله در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، آموزشی و دیگر بخش‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به فعالیت گروه جهادی محله محور خاطر نشان کرد: در این حوزه، 500 گروه جهادی براساس هر پایگاه یک گروه جهادی فعال است که نیازمندی‌های روستاهای محروم را بررسی و با استفاده از ظرفیت بسیج خدمات رسانی می‌کنند.

سرهنگ عباسی‌فر، محرومیت‌زدایی را از دیگر ماموریت‌های بسیج سازندگی دانست و تصریح کرد: این ماموریت با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه اجراء می‌شود.

وی از ساخت مسکن مددجویان خبر داد و بیان کرد: امسال پروژه‌های مختلف کوچک، زودبازده و عام‌المنعفه در روستاهای و مناطق محروم استان بوشهر اجراء شد که 60 درصد این پروژه‌ها مسکن مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

وی از اجرای 706 پروژه محرومیت‌زدایی خبر داد و خاطر نشان کرد: بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در راستای خدمات رسانی به مردم محروم 706 پروژه عمرانی با اعتبار 30 میلیارد تومان اجراء کرده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر شکل‌گیری گفتمان اقتصاد مقاومتی در روستاها و مناطق محروم را از دیگر ماموریت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: طرح‌های گفتمان اقتصاد مقاومتی متناسب باشرایط اقلیم، بوم و جغرافیای روستاها و مناطق دور دست در راستای ایجاد علاقمندی مردم اجراء می‌شود.

سرهنگ عباسی‌فر افزود: در اجرای طرح گفتمان اقتصاد مقاومتی نسبت به فراخوانی، آموزش طرح‌های توجیهی و معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات بانکی کم بهره اقدام می‌شود.

 وی، حضور در حوادث غیرمترقبه را از دیگر ماموریت بسیج سازندگی سپاه دانست و تصریح کرد: امسال در سیل خوزستان بسیج سازندگی سپاه استان بوشهر در شهرستان سیل‌زده باوی خوزستان حضور یافت که خدمات لازم به افراد سیل زده و خدمات عمرانی زیربنایی ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها