افزایش آمار جان‌باختگان آنفلوانزا در کردستان

بیماری آنفلوانزا همچنان در استان در حال قربانی گرفتن است به طوری‌که آمار جان‌باختگان بر اثر این ویروس در کردستان از ۳ به ۴ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۱۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، این روز‌ها شاهد شیوع جدی بیماری آنفولانزا فصلی در استان کردستان هستیم و روزانه خبر‌های تلخی از متولیان این حوزه شنیده که حکایت از جان‌باختن تعدادی از هم‌استانی‌هایمان دارد.

آمار و ارقام اعلام شده مسئولان نشان از افزایش آمار مبتلایان به بیماری آنفولانزای فصلی داشته، به طوری‌که تاکنون ۱۵ نفر به‌دلیل ابتلا به این ویروس در کشور قربانی و به گفته «شهرام شریفی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمار جان‌باختگان در این استان نیز از ۳ نفر به ۴ نفر افزایش یافته است.

به گفته شریفی، از میان چهار نفر فوتی بیماران مبتلا به آنفلوانزا، دو نفر از آنان مربوط به شهرستان مریوان و دو نفر نیز مربوط به شهرستان قروه است؛ یک نفر قروه‌ای توسط بالگرد به سنندج اعزام شد.

وی بیان کرد: تاکنون از میان افرادی که به‌دلیل دارا بودن علائم بیماری آنفلوآنزا مورد آزمایش قرار گفته، ۴۱ نفر بیمار مبتلا به آنفلوانزا در استان کردستان شناسایی و بستری شده و از لحاظ تجهیزات و دارو کمبودی نداریم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه افراد فوتی در چه رنج سنی و چند نفر مرد و زن بوده‌اند، گفت: اکنون اطلاعی ندارم.

«ابراهیم قادری»، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز حاضر به انجام مصاحبه نشد!

بوده و دچار سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان شدند، فوراً به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی جلوگیری کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات