ابتلای ۲۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به بیماری آنفلوآنزا

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از ابتلای حدود ۲۴۰۰ نفر به بیماری آنفلوآنزا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۴۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: در این استان حدود ۲۴۰۰ نفر مبتلا به شبه آنفلوانزا شده که از این تعداد ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده اند.
محمدمهدی بانشی با بیان اینکه از مجموع افراد بستری در بیمارستان‌ها، ۱۸۰ نفر زن و ۲۲۰ نفر مرد بودند، بیان کرد: از ۸۰ نفر بستری نمونه برداری داشته ایم که ۴۰ مورد مثبت بوده است.
بانشی اضافه کرد: دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد و در اختیار بیمارستان‌ها و پزشکان عفونی در بیمارستان‌ها قرار داده شده تا طبق نظر پزشک تجویز و مصرف شوند.
وی با بیان اینکه این داروها در داروخانه‌ها عرضه نمی‌شود ادامه داد: سه نفر از مبتلایان به آنفلوآنزا در این استان به علت کهولت سن و بیماری‌های زمینه‌ای از جمله چاقی، دیابت و ضعیف بودن ایمنی بدن فوت کردند.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان و مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه کرد؛ از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خود داری کنند، موقع عطسه با دستمال جلوی دهان خود را بگیرند، دستمال استفاده شده خود را در سطل سربسته بیندازند و دست‌های خود را مرتب شستشو دهند.
بانشی با بیان اینکه مبتلایان به آنفلوآنزا در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند، بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان در صورتی که به آنفلوآنزا مبتلا شدند در مدرسه و دانشگاه حاضر نشوند تا از مبتلا شدن سایر دانشجویان و دانش آموزان جلوگیری شود.
ارسال نظرات