به همت پایگاه مالک اشتر شهر باباحیدر یادواره 10 شهید در مسجد علی ابن ابیطالب (علیه السلام) شهر باباحیدر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۹۶۰۶۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت پایگاه مالک اشتر شهر باباحیدر یادواره 10 شهید آبروی محله همزمان با برگزاری نماز مغرب و عشا در مسجد علی ابن ابیطالب (علیه السلام) شهر باباحیدر برگزار گردید.

در این برنامه معنوی که با حضور پرشور مردم و بسیجیان برگزار گردید حجت الاسلام چراغی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان فارسان در جمع مردم گفت: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی، شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رساندند.

وی گفت: شهادت دو رکن دارد: یکى این که در راه خدا و فى ‏سبیل ‏الله و هدف، مقدس باشد و انسان بخواهد جان خود را فداى هدف نماید. دیگر این که آگاهانه صورت گرفته باشد. شرط رسیدن به مقام شهادت ایمان و تقوا است. اگر شخصی در مسیر خداوند حرکت کند و به پله های بلند انسانیت و ایمان رسیده باشد شهادت کمترین چیزی است که در این دنیا نصیبش می شود و مقام قرب اللهی در آخرت چشم انتظار اوست. در بعضی از روایات آمده است: فرد مؤمن (چه زن و چه مرد) اگر در بستر بیماری هم بمیرد، در زمره شهدا محسوب خواهد شد.

وی در پایان گفت: شهدا اهل بصیرت بودند و امروز نیز بصیرت یکی از بزرگترین نیازهای جامعه ما است.امروز در جامعه فتنه هایی را می بینیم که در آنها حق و باطل به هم آمیخته شده اند و تنها راه نجات از فتنه پیروی از ولایت و بصیرت است.

ارسال نظرات