خبرهای داغ:
دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی هم سپری شد ، و پیرترین داوطلب فردی 75 ساله بود .
کد خبر: ۹۱۹۶۲۶۵
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری  بسیج  از کرمانشاه، ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از 10 لغایت 16 آذرماه در شش حوزه صورت می‌توانند با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای تکمیل ثبت نام به دفاتر فرمانداری‌ها مراجعه نمایند.

داوطلبان انتخابات در استان کرمانشاه برای ثبت‌نام باید به 6 حوزه انتخابی اصلی (فرمانداری‌های کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، قصرشیرین، کنگاور، پاوه و سنقروکلیایی) مراجعه کنند و داوطلبان خارج از استان هم می‌توانند برای نام‌نویسی به وزارت کشور و همچنین داوطلبان خارج از کشود نیر در سفارت‌ها و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران ثبت‌نام کنند.

امروز وضعیت ثبت نام‌ها مثل هوای استان سرد و بی رمق بود و خبری از تراکم زیاد داوطلبان نبود. با این وجود مجموعاً تا عصر روز دوشنبه 11 مهرماه 71 نفر توانستند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

بهرام سلیمانی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در گفت‌وگو با  خبر گزاری بسیج :  در خصوص جزییات ثبت نامی‌های روز دوم داوطلبان مجلس شورای اسلامی،گفت: امروز 27 نفر در شش حوزه انتخابیه ثبت نام کردند و با توجه به ثبت نام 44 نفر در روز گذشته، مجموعاً 71 نفر توانستند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی افزود: مجموعاً در حوزه پاوه و جوانرود و روانسر ثلاث 7 نفر، کنگاور و هرسین و صحنه 5 نفر، کرمانشاه 43 نفر، اسلام آباد غرب و دالاهو 4 نفر، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب 7 نفر، سنقر 5 نفر بوده‌اند. 

سلیمانی ادامه داد: از لحاظ تفکیک جنسیتی مجموعاً 60 نفر آقا و 10 نفر خانم بوده‌اند. از این تعداد 6 نفر کارشناسی، 51 نفر کارشناسی ارشد، 12 نفر دکتری و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی بوده است.

همچنین 5 نفر از مجموع این افراد سابقه نمایندگی مجلس و 22 نفر سابقه داوطلبگی داشته‌اند.

جدول تفکیک ثبت نام‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تا 11 آذرماه به شرح ذیل است:

ردیف شهرستان آمار ثبت نامی توضیحات
1 کرمانشاه 43 نفر -
2 اسلام آباد غرب 4 نفر -
3 پاوه  7 نفر -
4 کنگاور 5 نفر -
5 قصرشیرین 7 نفر -
6 سنقر  5 نفر در حوزه سنقر امروز هیچ داوطلبی ثبت نام نکرد.

 

 

 
ارسال نظرات