رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون ۱۴ مورد بیمار بستری مبتلا به آنفلوانزا در سطح استان داشته‌ایم.
کد خبر: ۹۱۹۶۲۹۱
|
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدرضا نیکبخت اظهر امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:  از بین 187 مورد مشکوک به آنفلوانزا که در بیمارستان‌های استان بستری بوده‌اند 14 مورد مبتلا به آنفلوآنزا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این بیماران تحت درمان کامل هستند، افزود: خوشبختانه آمار آنفلوانزا در لرستان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت بهتری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  بیان کرد: از هم استانی‌های عزیز انتظار داریم در موارد مشکوک از خوددرمانی اجتناب کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه استراحت کامل و مصرف مایعات گرم در زمان ابتلا بهترین راه درمان است، تصریح کرد: تزریق واکسن برای افرادی که هنوز مبتلا نشده‌اند در جلوگیری از شیوع بیماری بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه  مراقبت برای برخی افراد ضروری‌تر است، خاطرنشان کرد: سالمندان، مادران باردار، بیماران نقص سیستم ایمنی و سرطانی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، تالاسمی در اولویت مراقبت قرار دارند و باید با نظر پزشک اقدام به تزریق واکسن کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اگر فردی از شهروندان و یا فرزندانشان به بیماری مبتلا شود حد المقدور تا زمان بهبودی به محل کار یا مدرسه مراجعه نکند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات