مجموعه صنعتی آموزشی ماشین‌سازی اراک ثبت ملی می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت : مجموعه صنعتی ماشین‌سازی اراک به‌عنوان اولین مجموعه صنعتی نوین استان در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۶۳۱۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، محسن کریمی معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت : مجموعه صنعتی ماشین‌سازی اراک به‌عنوان اولین مجموعه صنعتی نوین استان مرکزی در دهه 40 شمسی احداث شده است و با همکاری این شرکت و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، این مجموعه در فهرست آثار ملی ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد : این مجموعه تاریخی - صنعتی ارزشمند حدود 140 هکتار وسعت دارد و دارای ساختمان‌های با ارزش است که به لحاظ فنی و تکنیک ساختمان‌سازی دارای ارزش و اعتبار فنی قابل ملاحظه ای است.

کریمی افزود: همچنین این مجموعه دارای اولین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی است که حفاظت و نگهداری آن به‌عنوان بخشی از تاریخچه صنعت استان ضروری است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد : با همکاری شرکت ماشین‌سازی اراک و این اداره‌کل مطالعات و اقدامات اولیه در راستای تهیه طرح احداث موزه به‌عنوان اولین موزه صنعت استان آغاز شده است.

ارسال نظرات