خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

استفاده بهینه از ظرفیت اراضی حاصلخیز ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: استفاده بهینه از ظرفیت اراضی حاصلخیز منطقه لازم و ضروری است، پس باید در این زمینه اهتمام ورزید.
کد خبر: ۹۱۹۶۴۴۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی امروز در دیدار با سعید جفایی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان غربی، اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت نهفته در اراضی حاصلخیز مناطق مختلف استان یک ضرورت است و این استعداد بالقوه باید به فعلیت برسد.

وی با بیان اینکه باید از همه توان برای توسعه شهرک‌های صنعتی، ایجاد کشت و صنعت در منطقه آزاد ماکو استفاده کرد، ادامه داد: این موارد را باید با اهتمام ویژه پیگیری کنیم، که لازمه موفقیت در آن تعامل با نهادهای مرتبط است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این خطه را دامپروری و صنایع مرتبط با آن دانست و گفت: شیوه‌های سنتی تاکنون چندان نتیجه‌بخش نبوده است بنابراین باید از فناوری‌های نوین استفاده شود.

این مسوول با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای توسعه در کاهش مهاجرت و تغییر شغل فعالان این عرصه تاثیر بسیار زیادی دارد، افزود: بنابراین باید برای علمی و صنعتی کردن واحدهای کشاورزی به صورت جدی تلاش شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، زمین مستعد کشت و حاصل‌خیز را ارزشمندترین ثروت در هر کشوری دانست و ادامه داد: به واسطه صنعتی کردن حوزه کشاورزی از تولید تا بعد از تولید و استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه می‌توان از این استعداد نهفته در استان استفاده مطلوب را به عمل آورد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار