با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان؛
طرح هر مسجد یک حقوقدان شب گذشته با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان در مسجد امام حسن مجتبی زنجان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۹۶۴۵۸
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کل دادگستری استان زنجان در این مراسم گفت: هدف ما از حضور در مساجد دیدار چهره به چهره و شنیدن و تلاش در رفع مشکلات مردم است.

 

 حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه ما تحت هدایت‌ها و رهنمودهای گام دوم انقلاب هستیم، افزود: در دوره جدید ریاست قوه قضاییه تاکید بر تحول بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: آنچه که مورد توجه در این محفل است و بخشی از سند تحولی را دربر می‌گیرد و از نگرانی جدی مردم می‌باشد این است که وقتی یک واقعه حقوقی برای این مردم پیش می‌آید٬ انتطار دارند زود و خوب رسیدگی شود٬ هر چند این امر مقداری حل شده ولی برای حل کامل آن نیازمند همت مسئولین و مشارکت مردم می‌باشیم.

 

 صادقی نیارکی از علت کندی رسیدگی و طولانی شدن فرایند رسیدگی ها را  کثرت ورودی پرونده‌ها به دادگستری دانست و تصریح کرد: دستگاه قضا با این امکانات نمی‌تواند به پرونده‌ها زودتر رسیدگی کند که با بررسی‌های صورت گرفته بالا بودن تعداد پرونده‌ها٬ عدم اطلاع حقوقی همشهریان در خصوص مسائل حقوقی و قانونی خودشان است.

 

وی با اعلام اینکه در دوره جدید قوه قضاییه برکنترل ورودی پرونده‌ها برنامه داریم٬ ادامه داد: بایستی در خصوص رفع مشکلات پرونده‌ها به سراغ خود مردم برویم تا هم آگاه‌سازی مردم از مسایل حقوقی و مسئولیت‌های شهروندی افزایش یابد و هم ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی٬ تا از ورود پرونده‌های این چنینی جلوگیری شود.

 

 رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد : ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی از خروجی‌های این طرح است ؛در راستای این طرح مردم با قوانین بیشتر آشنا می‌شوند و مسایل حقوقی خود را بدون تشکیل پرونده در دادگستری و در اسرع وقت رفع می‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه مشعل فروزان انقلاب از مسجد و با حضور مردم شکل گرفته است و مساجد بهترین  و مقدسترین مکان برای برگزاری چنین جلسات و قضاوت‌های عادلانه و آگاه‌سازی اقشار مردم است، ادامه داد: ما هم باید در حل برخی از مشکلات از مردم کمک بگیریم و در سیره ائمه معصومین هم همین روال بوده و مردم هم در بسیاری از موارد بهترین راهنما و یاری‌دهنده هستند.

 

صادقی نیارکی گفت: یکی از کارکردهای مهم طرح هر مسجد یک حقوقدان این است که می‌تواند به ارتقای فرهنگ قانون‌گرایی و فرهنگ صلح و سازش بین مردم کمک کند و این طرح اقدامی در جهت تحقق این امر است.

ارسال نظرات