معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان خبر داد:
معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان از واگذاری 20 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان به مناسبت هفته معلولان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۶۴۶۱
|
۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛فرهاد میرزایی گفت: ۲۰ واحد مسکونی خود مالکی بوده که از این تعداد هشت واحد به خانوارهای ۲ معلول روستایی و چهار واحد متعلق به خانوارهای ۲ معلول و بیشتر شهری و هشت واحد دیگر مربوط به خانوارهای تک معلولی و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان واگذار می شود.

 

وی افزود: کمک های بلاعوض پرداختی به ۲۰ خانوار درمجموع سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال بوده که یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال سهم سازمان بهزیستی است.

 

به گفته این مسئول، برای هر خانوار دارای ۲ معلول روستایی ۶۰ میلیون ریال سهم بهزیستی، ۱۰۰ میلیون ریال سهم بنیاد مستضعفان و ۲۰ میلیون ریال نیز سهم بنیاد مسکن است که در مجموع  ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض، سهم مشارکت مددجو ۱۵۰ میلیون ریال و تسهیلات بانکی نیز به مبلغ ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.

 

وی اضافه کرد: برای هر خانوار ۲ معلول شهری نیز ۱۵۰ میلیون ریال سهم بنیاد مستضعفان، ۱۰۰ میلیون ریال سهم بهزیستی، ۵۰ میلیون ریال انجمن خیرین مسکن ساز و ۲۰ میلیون ریال نیز سهم بنیاد مسکن است که در مجموع ۳۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شده و کمک های بلاعوض برای خانواده های عادی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال است.

 

میرزایی خاطرنشان کرد: برابر با ماده ۱۹ قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمانی، آماده سازی زمین، عوارض نوسازی و همچنین حق انشعابات آب، برق، گاز و دفع فاضلاب منطبق بر الگوی مسکن مصوب "صرفا برای یک واحد مسکونی مجاز"  معاف هستند و در این راستا به طور متوسط ۴۰ میلیون ریال هزینه انشعابات هر واحد بوده که مبلغ کل معافیت استفاده شده ۸۰۰ میلیون ریال است.

ارسال نظرات