خبرهای داغ:
دقیقه ایی با شهدا؛

روایتی از زندگی شهید محمد علی شاهپری؛ رزمنده‌ای که در جوانی به درجه بالای اخلاقی و معرفتی رسیده بود

جمعی از بسیجیان و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان به مناسبت هفته بسیج از خانواده شهیدمحمد علی شاهپری بازدید کردند.
کد خبر: ۹۱۹۶۵۹۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان، جمعی از بسیجیان و کارکنان ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان به مناسبت هفته بسیج از خانواده شهیدمحمد علی شاهپری بازدید کردند.

راوی برادر شهید:
ولایت پذیری و تقوا شاخصه اصلی شهید بود

برادر شهید شاهپری در خصوص سن و نحوه اعزام شهید محمد علی شاهپری اظهار داشت: سن ۱۵ را گذرانده بود و در دوران راهنمایی در مدرسه شهید مهاجر تحصیل می‌کرد که تصمیم گرفت در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کند.

وی تصریح کرد: شهید با سه تن از دوستان هم سن و سالش که در مسجد رفت آمد داشت اعزام به جبهه شد و در یک فاصله سه ماهه از جبهه برای مرخصی بازگشت و مجددا اعزام شد و در عملیات محرم شرکت کرد.

برادر شهید شاهپری با اشاره به نحوه برخورد پدر و مادرش در اعزام محمد علی عنوان داشت: نگرانی‌هایی وجود داشت که فرزندشان شهید شود، ولی این یک امر طبیعی برای پدر و مادرمان بود، ولی اعتقادی که پدر نسبت به فرمان امام به عنوان یک واجب کفایی داشت مانع رفتن محمد علی به جبهه نمی‌شد.

برادر شهید شاهپری با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید خاطرنشان کرد: شهید محمد علی با شرکت در کلاس‌های اخلاقی و معرفتی زیر نظر مربیانی که بعد‌ها شهید شدند از نظر اخلاقی و معرفتی به حدی رسیده بود که وقتی نگاهی به سن آن می‌انداختم و این همه معرفت را در ویس مشاهده می‌کردم به حال محمد علی غبطه می‌خوردم.

وی ادامه داد: از وصف معرفت این شهید این که موقعی که پیکرش را به معراج و شهدا آورده بودند در جیب پیراهنش کاغذی را یافتم که در آن کاغذ جدولی بود که با توجه به حدیثی که می‌فرمایند "حاسبو قبل ان تحاسبو" تمامی اعمالش را از جمله کار‌های مکروهی را که انجام داده بودذ ثبت کرده بود.

برادر شهید شاهپری یادآور شد: شهدای ما مراقبت داشتند از خودشان و صرف این که دو رکعت نماز و روزه بگیرند نبود، هم در بحث ولایت پذیری و هم تقوا روی خودشان کار می‌کردند.

وی یادآور شد: شهید با دوستان به صورت جمعی ورزش کونوردی را انجام می‌داد و به همراه دوستانش به کوه صفه می‌رفت و زیاد اهل شوخی‌های آن چنانی نبود و حتی با دوستانش با زبان روزه به کمک کشاورزان می شتافت.

ارسال نظرات