حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی گفت: مرکز خدمات، پشتیبان نیروی انسانی حوزه های علمیه است تا طلاب بدون دغدغه بتوانند به تحصیل خود بپردازند.
کد خبر: ۹۱۹۶۶۳۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی، رئیس مرکز خدمات استان هرمزگان در جلسه طلاب و فضلای هرمزگانی مقیم قم که شب گذشته در مجمع منادیان اسلام که در قم برگزار شد، اظهار داشت:  این مرکز در سال ۱۳۷۰ با دستور مقام معظم رهبری برای خدمت گزاری به طلاب و خانواده های آنان راه اندازی شده است و ما در استان در خدمت طلاب و فضلا هستیم.

وی اظهار داشت: در استان هرمزگان ۵۳۰۰ پرونده فعال اعم از شیعه و سنی وجود دارد که در حال خدمت گیری هستند که با خانواده ها، بالغ بر ۱۵ هزار نفر خواهند شد.

رئیس مرکز خدمات هرمزگان ابراز داشت: امروز بیشتر طلاب و فضلا در شرایط سخت معیشتی بوده و با مشکلاتی مواجه هستند؛ اما در طرف مقابل، ظرفیت هایی نیز وجود دارد که با شأن و جایگاه طلاب عزیز تداخل نداشته و می توانند استفاده نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی خاطرنشان ساخت: امروز خدمات این مرکز به صورت هدفمند ارائه می شود و طلاب و فضلا با هجرت خود می توانند از این خدمات بهره ببرند.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات، پشتیبان نیروی انسانی حوزه های علمیه است تا طلاب بدون دغدغه بتوانند به تحصیل خود بپردازند.

* ظرفیت جذب ۲۰ طلبه متخصص در فعالیت های اوقاف هرمزگان وجود دارد

در این جلسه حجت الاسلام موسوی، رابط اداره اوقاف بندرعباس نیز به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: ما در سال قریب به ۱۲۰ نفر از طلاب هرمزگانی نیاز داریم تا در امامزاده های گوناگون مشغول به فعالیت هایی همچون مشاوره، پاسخ به احکام، تربیت کودک و نوجوان، سخنرانی چند رسانه ای و کارهای قرآنی مشغول به فعالیت شوند.

وی ابراز داشت: امروز ظرفیت جذب ۲۰ نفر از طلاب هرمزگانی وجود دارد و عزیزانی که در این زمینه ها تخصص دارند، می توانند ثبت نام نمایند تا از ظرفیت آنان استفاده نماییم.

* پیگیر مباحث مرتبط با طلاب هستیم

در ادامه حجت الاسلام میرزاده، نماینده طلاب و فضلای هرمزگان نیز در این جلسه گفت: امام حسن عسکری (ع) در روایتی فرمودند: «أکثِروا ذِکرَ اللّه و ذِکرَ المَوتِ و تِلاوَتَ القرآنِ و الصَّلاةَ علَی النَّبیِّ صلی الله علیه و آله/ خدا را بسیار یاد کنید و همیشه به یاد مرگ باشید و قرآن زیاد بخوانید و بر پیامبر صلی الله علیه و آله فراوان صلوات فرستید» و قرآن کریم نیز بر این مسئله تأکید کرده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: تلاش ما بر این است که پیگیر مباحث طلاب بوده و در این راستا فعالیت هایی در موضوعات گوناگون صورت پذیرفته است.

نماینده طلاب هرمزگان ابراز داشت: از نماینده محترم ولی فقیه، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تقاضا داریم حمایت های بیشتری از طلاب و فضلای هرمزگانی داشته باشند تا از مشکلات موجود طلاب کاسته شود.

* طلاب مراقب باشند از هدف اصلی خود دور نشوند

حجت الاسلام جهانگیری، نماینده طلاب هرمزگان نیز دیگر سخنران این جلسه بود و گفت: خدمت حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان که جدیدا از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده اند، تبریک عرض می نماییم.

وی ابراز داشت: هدف ما از حضور در حوزه علمیه قم، تحصیل و کسب علم است و نباید این هدف را فراموش کرد و به فعالیت های فرعی پرداخت.

نماینده طلاب هرمزگان خاطرنشان ساخت: امروز متأسفانه برخی از طلاب از هدف اصلی خود دور شده و به مباحث فرعی می پردازند؛ صرف اینکه امروز مشکل معیشتی وجود دارد، دلیل بر این نمی شود که از تحصیل دور شده و به فعالیت های حاشیه ای بپردازیم.

حجت الاسلام جهانگیری تصریح کرد: امروز کسب تخصص و مهارت از ضروریات بوده و بدون آن نمی توانیم به اهداف خود دست پیدا نماییم.

وی در ادامه به برخی از مطالبات طلاب و فضلا اشاره کرد و بیان داشت: تقویت روابط با طلاب هرمزگانی مقیم قم، استفاده از طلاب و فضلای متخصص در منطقه، حمایت معیشتی از طلاب، احداث ساختمانی برای طلاب هرمزگانی در قم برای برنامه های فرهنگی و ... از جمله مطالبات می باشد.  

ارسال نظرات