خبرهای داغ:
با هدف اشتغال زایی اجرای 200 طرح پرورش مرغ برای مددجویانو ایجاد درآمد صورت می گیرد؛
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: 200 طرح تولیدی پرورش مرغ با هدف اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای خانواده های تحت حمایت واجد شرایط اجرا می شود .
کد خبر: ۹۱۹۶۷۱۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  مجید مومنی در شورای مدیران استان بیان کرد: موضوع ایجاد فرصتهای شغلی برای مددجویان که با هدف توانمندسازی و عزت بخشی به آنها صورت می گیرد باید با ابزارهای مختلف پیگیری شود.


وی ادامه داد: باید راهکار توانمندسازی مددجویان از طریق اشتغال زایی به صورت جدی و هدفمند و فارغ از سخت گیری های بی مورد دنبال شود .


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال قرض الحسنه ، استفاده از بسته های تشویقی برای کارفرمایان ، استفاده از ظرفیت کاریابی ها و ارائه بسته های تشویقی به آنان از جمله اقداماتی است که به منظور ایجاد فرصتهای شغلی پایدار برای ولی نعمتان تحت حمایت در نظر گرفته شده است.


مومنی عنوان کرد: رویکرد دیگری که در استان برای اشتغال زایی برخی خانواده های دارای شرایط خاص به ویژه زنان سرپسرت خانوار، اجرایی شده درآمدزایی از طریق نصب دستگاه های تولید برق از انرژی خورشید و خشک کردن میوه با دستگاه است که در این دو طرح، مددجویان نیازی به خروج از منزل و تنها گذاشتن فرزندانشان را ندارند و با کمترین هزینه به درآمدزایی می رسند.


وی تصریح کرد: اقدام جدیدی که آغاز شده و با اجرای گام نخست و بررسی های لازم گسترش می یابد، پرورش مرغ است؛ این طرح بیشتر در خانواده مددجویان ساکن در مناطق محروم و روستاها و شهرهای بسیار کوچک صورت می گیرد که قطع یقین به اقتصاد خانواده کمک شایانی می کند.


مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: برای این منظور 200 طرح تولیدی پرورش مرغ با هدف اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای خانواده های تحت حمایت واجد شرایط اجرا می شود .


وی توضیح داد: بخشی از این سرمایه از محل مساعدت های کمیته امداد و منابع اشتغال زایی تأمین خواهد شد و با توجه به تجربه مشاغل ایجاد شده، برای اجرای این طرح از پشتیبانی راهبران شغلی استفاده خواهد شد تا میزان موفقیت طرح را بالا ببریم.


مومنی یادآورشد: برای اجرای این طرح با سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری مشترک خواهیم داشت تا مددجویان ضمن دریافت حمایت مالی، از مشاوره و کمک های علمی کارشناسان این سازمان نیز بهره مند شوند.


انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها