راز استادی که به خاطر ترس از خدا تدریس را رها کرد

خبرگزاری بسیج: آیت الله "سید رضا حسینی مازندرانی" در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام حسین (ع) در مسجد امام حسین (ع) شهر ری با اشاره به نقش توکل به خدا در کسب توفیقات معنوی و مکارم اخلاقی، گفت: خداوند روزی پرندگان را در اوج سرمای زمستان نیز تامین می کند بنابراین چرا عده ای مدام دغدغه کسب روزی را دارند!؟
کد خبر: ۹۱۹۶۸۵۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) با بیان اینکه توکل بر خدا از مظاهر ایمان و مکارم اخلاق است، افزود: این موضوع به کرات در قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) مورد اشاره قرار گرفته است.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند هر کس گرسنه باشد با غذا خوردن، گرسنگی اش و هر کس تشنه باشد، با نوشیدن آب، تشنگی اش برطرف می شود ولی من هرچقدر خدا را عبادت می کنم، نه خسته می شوم و نه سیر می شوم. بنابراین انسان باید عشق به عبادت داشته باشد که در این صورت، احساس خستگی نخواهد کرد و روز به روز علاقه اش به عبادت بیشتر می شود.

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری در ادامه با بیان اینکه، توکل بر خدا و اخلاص مهم ترین عوامل موفقیت امام خمینی (ره) بود، اضافه کرد: همین روحیه بود که موجب شد جوانان کشورمان با جان و دل به فکر خدمت به اسلام و انقلاب و مردم باشند و جان خود را در راه ارزش های دینی فدا کردند.

آیت الله حسینی مازندرانی در ادامه، اعتماد به پروردگار را از نشانه های مومنان دانست و گفت: خداوند در سوره مومنون، آیه ۲۳ تصریح می کند که مومنان تنها بر خداوند توکل می کنند. همچنین در سوره آل عمران، آیه ۱۲۲؛ سوره انفال، آیه ۲، سوره مائده آیه ۲۳؛ و سوره توبه، آیه ۵۱  بر اهمیت توکل بر خدا تاکید شده است.

امام جماعت مسجد امام حسینی (ع) افزود: پیامبر اسلام (ص) از جبرئیل سوال کرد معنای توکل بر خدا چیست؟ جبرئیل گفت: "معنای توکل این است که انسان یقین کند به اینکه، سود و زیان و بخشش و حرمان به دست مردم نیست و باید از آنها ناامید بود. اگر بنده ای به این مرتبه از معرفت برسد که جز برای خدا کاری انجام ندهد و جز او به کسی امیدوار نباشد و از غیر او نهراسد و غیر از خدا چشم طمع به کسی نداشته باشد، این همان توکل بر خدا است" (بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۱۳۸، حدیث ۲۳).

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری اظهار کرد: توکل مراتبی دارد و انسان باید در تمام مراحل، فقط به پروردگار اعتماد کند.

این یار امام و رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دلیل توکل بر خداوند با قدرت و جدیت در برابر استکبار جهانی به ویژه آمریکا ایستادگی می کنند، یادآور شد: نماز شب و راز و نیاز با خداوند در نیمه های شب، از عوامل تقویت توکل بر خدا است. وقتی انسان با طهارت قلب و به دلیل ترس از ذات حضرت حق، اشک بریزد به مراتب عالی اخلاقی و معنوی می رسد.

آیت الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه خدمات عمرانی و فرهنگی زیادی در حوزه علمیه فیلسوف الدوله تهران داشته اند، گفت: یکی از استادان این حوزه که از شاگردان مرحوم حضرت آیت الله العظمی بروجردی بود و بسیار با اخلاص نیز بود، زمانی به بنده فرمودند "مدتی است نمی تواند پاسخ اشکال برخی از طلاب را بدهم و احساس می کنم برای طلاب مفید نیستم لذا از فردا به حوزه نمی آیم"؛ حقیقتا نیز دیگر به آن حوزه نیامد. فردی که با خداوند معامله می کند وقتی خود را برای طلاب مفید نمی یابد دست از تدریس برداشت.

این استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: الحمدالله حضور بسیجیان، سپاهیان و ارتشی ها و مشارکت گسترده مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، موجب برچیده شدن بساط اغتشاشگران و آشوبگران در حوادث اخیر کشورمان شد. درایت مقام معظم رهبری همچون آبی بر آتش فتنه اخیر آمریکایی ها، سعودی ها، صهیونیست ها، منافقین و سلطنت طلبان بود و اجازه نداد دسیسه دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، محقق شود. این وعده خداوند است که "جا الحق و زهق الباطل و کان الباطل زهوقا."

آیت الله حسینی مازندرانی در پایان تاکید کردند: مردم کشورمان بسیار نجیب و خوب هستند که باوجود برخی از مسائل اقتصادی، همیشه در صحنه حضور دارند. ضمنا باید تاکید کرد که اگر درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، اکنون نظام و کشور نیز وجود نداشت. خداوند در قرآن کریم فرموده است "یا ایهاالذین آمنو ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"(سوره محمد ، آیه ۷).

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار