خبرهای داغ:
صبح امروز 140 دانش آموز دختر از شهرستان بیرجند به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند و تا 20آذر نیز در مجموع 800دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۱۹۶۹۲۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سند افتخار، اقتدار و صلابت ایران اسلامی را می توان در دوران دفاع مقدس ورق بزنیم، از آن درس بگیریم چون در ادامه مسیر انقلاب به حفظ و گسترش دستاوردهای آن زمان نیازمندیم.

هر آنچه لازم است از فرهنگ اسلام ناب محمدی و آداب و رسوم با اصالت ایرانی بدانیم در مطالعه آن دوران سراسر شور، شعور و شکوه ملت قهرمان ایران موج می زند.

به فرموده رهبر انقلاب " هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند".

" «فراموشی» و «تحریف» دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد. اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب فراموشی و تحریف است".

به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری دوران دفاع مقدس به رسم هر ساله با آغاز فصل درس و مدرسه در پاییز اردوهای راهیان نور بسیج دانش آموزی نیز آغاز می شود.

چند روزی است که اعزام کاروانهای راهیان نور بسیج دانش آموزی از شهرستانها آغاز شده است و صبح امروز ( 14 آذر) نیز 140 دانش آموز دختر از شهرستان بیرجند به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی پور مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت:  سازمان بسیج مستضعفین در راستای حرکت های انقلابی خود و به منظور ترویج فرهنگ جهاد و شهادت برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان کشور و همچنین آشنا نمودن آنها با درخشنده ترین فراز تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی یعنی دفاع مقدس اقدام به برگزاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی می نماید.

وی عنوان کرد: سازمان بسیج دانش آموزی استان با همکاری همه جانبه اداره کل آموزش و پرورش استان و سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان اقدام به برنامه ریزی و اجرای اردوهایی تحت عنوان مسافران سرزمین نور نموده است تا دانش آموزان در قالب کاروان های راهیان نور ضمن آشنایی با اهداف والای شهیدان و معارف و ارزش های دفاع مقدس در جهت تقویت اندیشه و اعتقاد معنوی خود گامی اساسی برداشته و با الهام از رشادت ها ، ایثارگری های شهدا و رزمندگان اسلام به عنوان الگوهای عینی و ملموس روحیه جهاد، ایثار و استکبارستیزی را در جامعه دانش آموزی بارورتر نمایند.

صدیقی پور گفت: توسعه و تقویت حرکت عظیم فرهنگی تربیتی راهیان نور، گسترش تفکر و فرهنگ بسیجی در بین همه دانش آموزان، آشنایی دانش آموزان با ارزش های متعالی دفاع مقدس، ترویج روحیه ایمان، سلحشوری، رشادت، ایثار و از خود گذشتگی در بین دانش آموزان از اهداف اردوهای راهیان نور است.

وی افزود: اعزام دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب کشور از 4 آذر شروع شده و تا 20آذر ادامه دارد. که بالغ بر 800 نفر از دانش آموزان پایه دهم متوسطه دوم به مدت 5 روز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: در این مدت زائرین دانش آموز از یادمان های شلمچه ، اروند، علقمه ، هویزه ، طلاییه و معراج شهدا بازدید می کنند.

وی افزود: اعزام دانش آموزان پسر پس از برنامه ریزی های لازم در مراحل بعدی انجام می شود.

معظم‌­له بر نکته‌ اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور را چنین تبیین می­‌فرمایند که نکته اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است.» و مسئولین امر باید دقت کنند که مطالبات رهبری در سرانجام این فناوری فرهنگی و اقدام تربیتی محقق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها