بیانیه بسیج دانشجویی استان یزد به مناسبت روز دانشجو پیش از خطبه های نماز جمعه سراسر استان قرائت شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۴۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ی بسیج دانشجویی استان یزد توسط دانشجویان بسیجی پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان قرائت شد ، در متن این بیانیه به وظیفه دانشجوی انقلابی و حل مسائل کشور توسط آنها و همچنین معرفی سامانه کندو اشاره شده است.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است ؛

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۶ آذر نماد بیداری انسان هایی اگاه بر تاریکی های زمان خویش و نماد همیشه درصحنه وهوشیار بودن دانشجو ودانشگاه درتمامی تحولات کشوراست.

۱۶ آذر روزی است که لاله های وطن، شهیدان احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا، و شریعت رضوی درخون غلطیدند و پیکرشان بر پای مستکبران و مستبدان، همچون خیمه های سوخته آرام گرفت. دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع، به موقع و پیشاپیش همگان، واکنش نشان داده است.

۱۶ آذر روز دانشجو، نقطه عطف فعالیت های جنبش های دانشجویی، نمایانگر روح استکبار ستیزی، استقلال خواهی، عدالت خواهی و آزادی خواهی دانشجویان در پرتو نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ازمنظر مقام معظم رهبری و نظام اسلامی: دانشجو یک روشنفکر تمام عیار مسلمان است. لذا دانشجوی انقلابی نمیتواند نسبت به مسایل کشور بی تفاوت و بدون موضع و نظر باشد، در حقیقت دانشجو بخصوص دانشجوی بسیجی از فلسفه ای برآمده و بالیده از روحیه خدمت، جهاد وشهادت بهره مند است که همواره آحاد ملت را به نقش آفرینی همگانی و موثر از دریچه مطالبه گری و اقدام میدانی فرا میخواند. به همین منظور در بسیج دانشجویی، سامانه ای طراحی گردیده است به نام سامانه کندو [ www.candoportal.com ] تا شما مردم عزیز، مشکلات و مسائل استان را ثبت نموده و نیز درجریان سایر مسائل قرار گیرید. در این ساختار، گروه های مسئله محور بسیج، این مشکلات را بررسی نموده و از مسئولین، برطرفسازی آنها را مطالبه می کنند.

نظام جمهوری اسلامی ایران که پایه های آن بر اساس مردم سالاری دینی شکل گرفته است.و باید بر این منش اداره شود.

این نظام دانشجویانی دارد که همیشه و در همه حال، با جان و مال و ناموس خود پای این نظام، انقلاب و ارزش های آن ایستاده اند.

لکن امروزه دانشجویان از شرایط کنونی مردم، نحوه اداره کشور، وبرخی تصمیمات دستگاه اجرایی به ویژه دولت ناراضی و گله مند هستند.

و از آنجاییکه دانشجویان،آینده سازان،و در آینده مدیران تصمیم گیرنده این نظام خواهند بود، برخود لازم میدانیم دغدغه های اصلی دانشجویان را به گوش دولتمردان و مسئولان برسانیم:

۱-از نارسایی های عمده که در نظام دانشگاهی کشور وجود دارد، نصاب درسی دانشگاه ها کهنه است و هرسال به طور تکراری کپی برداری میشود، ویافته های به روز و جدید علمی در آن گنجانده نمیشود.

۲-پولی شدن آموزش عالی: متاسفانه ما با دانشگاه هایی مواجه هستیم که روز به روز سیاست های خصوصی سازی دانشگاه ها و پولی شدن آن را پیش می برد و این موضوع موجب شده است که شرایط برای افراد کم بضاعت دشوار شود.

۳-ابهام در اینده شغلی که مهمترین دغدغه دانشجویان است: با توجه به نرخ بالای بیکاری و نبود فرصت های شغلی جدید،بخش زیادی از دانشجویان در دوران تحصیل نگران آینده ی کاری خود هستند،و امیدی به حضور در مشاغل تخصصی خود ندارند.

۴-توقف ارتباط دانشگاه با صنعت، ارتباط دانشگاه با صنعت در مرحله شعار متوقف شده است. چگونه می شود که انتظار داشت که صنعت و بخش خصوصی به دانشگاه اعتماد کند در صورتی کارگاه هایی مجهز در بسیاری از دانشگاه ها وجود ندارند و آموزش های کیفی به دانشجویان داده نمی شود.

۵-کمرنگ شدن روحیه مطالبه گری دانشجویان:‌ متاسفانه انواع مشکلات دانشجویی موجب شده است که یکسری از دانشجویان شور و حال سابق دانشجویی را نداشته باشند و یکی از دلایل کاهش روحیه مطالبه گری دانشجویان تجربه های منفی آن ها در گذشته و همچنین اعمال فشار های بیرونی از جوانب مختلف است بطوریکه امروزه به جرات میتوان گفت از هر ۱۰ دانشجو یک نفر مطالبه گری می کند.

۶-جنب و جوش ها و دغدغه های دانشجویان در درون دانشگاه باقی می ماند وبه بیرون نمیرسد. باید رسانه و امکانات ارتباطی برای انتقال صدای دانشجویان به مسئولان تصمیم گیرنده وجود داشته باشد اما شرایط امروز به گونه ای است که اگر دانشجو یا دانشجویان مطالبه گری وجود داشته باشند صدای آنها از درون دانشگاه خارج نمی شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات