در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‎‌ای کشور مطرح شد:
ما اساتید بسیجی دانشگاه فنی , حرفه‌ای در غالب شجره طیبه، روز به‌ روز مقتدرتر و مستحکم‌تر قدرت خود را با جهاد علمی که یکی از آئین‌های نبرد اساتید بسیجی دانشگاه خواهد بود، به رخ دشمن می‌کشیم.
کد خبر: ۹۱۹۷۱۸۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، اساتید بسیجی دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای کشور در محکومیت غائله اخیر توسط عوامل استکبار جهانی و حمایت از امنیت و اقتدار کشور، در بیانیه‌ای با اعلام برائت از اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی در هر قالب و پوششی  اعلام کردند پیمان مستحکم خود را با رهبرفرزانه  انقلاب، مستحکم‌تر خواهند کرد.

 بسیج اساتید و دانشجو؛ بزرگترین شبکه مردمی فرهنگی، اجتماعی و نظامی دنیا

 

در متن این بیانیه آمده است:

 

 

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

 

«إِذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فی‌ دینِ اللَّهِ أَفْواجاً»

 

 

نظام اسلامی، برگرفته از مبانی و ارزش‌های اسلامی است و اسلام نیز پرچمدار صریح عدالت و آزادی است و از طرف دیگر، نظام سلطه اساساً مخالف آزادی و عدالت است، بنابراین نظام اسلامی به‌طور طبیعی در معرض تهدیدهای سلطه‌گران و جبهه استکبار قرار دارد.

نظام سلطه همواره با استقلال ملت‌ها مقابله کرده و آن را مورد توهین قرار داده است و در این زمینه هیچ ابایی از بیان نیت خود ندارد، اسلام نیز صراحتاً از عدالت و آزادی دفاع، و با ظلم و بی عدالتی مقابله می‌کند، تفکر اسلامی در هر قالبی که بروز کند، نظام سلطه به صورت قهری با آن مقابله خواهد کرد، چه برسد به اینکه تفکر اسلامی در قالب یک نظام و قدرت سیاسی مستقر با ملتی بزرگ و نیروهای مسلح و توانایی‌های علمی بروز کند، که در چنین شرایطی، تهدیدها و دشمنی‌ها بسیار بیشتر خواهد بود. نظام سلطه و آمریکا در چهل سال گذشته هر آنچه توانایی آن را داشته برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی انجام داده ، بی‌گمان فتنه، دو دسته از آثار دنیوی و اخروی را به دنبال دارد. دشمنان با فتنه‌گری خود می‌کوشند تا از گسترش فرهنگ توحیدی اسلام و نظام عدالت پرور آن جلوگیری کنند و اجازه ندهند تا اسلام در یک فضای روشن و سالم به رشد و بالندگی ادامه دهدو نظریه نظام سیاسی مبتنی بر ولایت و امامت و عدالت به اثبات رسد.

اما ما اساتید بسیجی دانشگاه فنی حرفه‌ای درغالب شجره طیبه ، روز به‌ روز مقتدرتر و مستحکم‌تر قدرت خود را با جهاد علمی که یکی از آئین‌های نبرد اساتید بسیجی دانشگاه  خواهد بود به رخ دشمن می‌کشیم.

اهمّ اهداف کلان نظام سلطه آن است که اجازه ندهد منظومه‌ی فکری، اعتقادی و اسلامی‌ به مدلی مجسم، عینی و جهان‌پسند برای سایر جوامع تبدیل شود، از این رو امروزه سرزمین ذهن‌ها و دل‌ها محیط اصلی جنگ را شکل می‌دهند. نبرد و تهاجم از حوزه‌ی جغرافیاهای سرزمینی به حوزه‌ی سرزمین‌های اعتقادی، باورها، آرمان‌ها، نگرش‌ها و جهان‌بینی‌ها منتقل شده است.در این مسیر استکبار جهانی از طریق معاندین داخلی، منافقین خبیث و شبه‌روشنفکرهای راحت‌طلب و ریاکار و غربزده‌ی داخلی، تلاش کرده و می‌کنند تا حرکات و جریان‌های مختلفی از جمله‌ آشوب تیرماه ۷۸، فتنه‌ی ۸۸، اغتشاشات دی ۹۶ و غائله‌ی اخیر را تقویت، فعال و حمایت کند.

این جریانات در واقع برداشت محصول بذرپاشی‌شده‌ی دنیای استکبار در سرزمین فکری، فرهنگی و سیاسی و اعتقادی برای چرخش از تهاجم سخت به تهاجم نرم هست.تمامی شُبهه‌افکنی‌ها، القاء تردیدها، مفهوم‌سازی‌های غرب‌گرایانه، تأکید بر جدایی دین از سیاست،‌ القاء ناکارآمدی دین در مدیریت جامعه، ‌تعارض بین منافع ملی و آرمانهای انقلابی، طرح گفت‌وگوی تمدن‌ها که مدل نظری برای ادغام نظام فکری حاکم بر جامعه‌ی انقلابی‌ در سیستم جهانی است؛ همه و همه مفاهیم نبرد جدیدی است که در شعله‌های فروزان انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری مردم بزرگوارمان باطل گردید.فرآیندهای مرسوم امتیازدهی و امتیاز گیری‌های دیپلماتیک با حداکثری ترین حدّ انعطاف قابل تصور از جانب یک کشور هیج گشایش سیاسی یا اقتصادی را برای ایران در بر نداشته است و در نتیجه نوعی اجماع ملّی شکل گرفته است که حلّ و فصل جنگ اقتصادی دیگر از طریق پروژۀ صلح و یا حتّی آتش بس اقتصادی موقّت هم ممکن نیست. به عبارت دیگر رنگ باختن رؤیای صلح اقتصادی به زمینه‌ای برای پذیرش و درک واقعی‌تری از امر جنگ اقتصادی تبدیل شده است. هر چند بخشی از این نقیصه البته به امر مفاد اموزشی دانشگاه‌‌های ایران و به خصوص به متون، سرفصل‌ها و آموزش های علوم در کشور باز می‌گردد که لازم است به روزسازی وهویت‌مندی دران صورت گیرد،همچنانکه نگاه آینده‌ی علمی بشریّت و جهان، به سمت این مسائلِ نوپدید می‌باشد..

در این فضا بسیج قلب نبرد نرم را شکل می‌دهد و در این نبرد بسیج به عنوان فرمول غلبه، محتاج اقدامات جدیدی است که بتواند بر اساس شور و شعور انقلابی توزیع شده در سطح کل جامعه، فعالیت‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی را از حالت سلسله مراتبی محض خارج وبا یک سازماندهی دارای جوشش جهادی اما دارای چهارچوب، معیار و منطق ولایت و گفتمان انقلاب را حاکم کند. لذانقطه‌ی آغاز اقدامات ما هویت‌ بخشی به اندیشکده‌ها و کانون‌های بسیج دانشگاه فنی حرفه‌ای در سراسر کشور از طریق تغییر ریل و احیای این سرپنجه‌های شریانی انقلاب اسلامی برای مقابله با جنگ نرم و انجام فعالیت‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی و کشف و خلق نیروهای نخبه وفرزانگان جوان دنیای آموزش می‌باشد تا به دنیایی قدرتمند و بروزرسانی شده، برای آموزش کاروان عظیم جوانان، برسیم.

اندیشکده‌محوری و شبکه‌سازی در دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کاهش لایه‌های اتصال اساتید با جوانان دانشجو برای رسیدن به جامعه اسلامی در اهم اهداف ما قرار دارد. بسیج برخوردار از دو جلوه «مجاهدت در عرصه دفاع سخت» و «دفاع در عرصه جنگ نرم: از جمله عرصه‌های «علم»، «فرهنگ و تبلیغات دینی» و «سازندگی و خدمت‌رسانی»ودر عرصه دفاع سخت، معجزه بسیج در دوران دفاع مقدس خود را نشان داد و پس از آن نیز در هر حادثه‌ای، بسیج در میدان حضور داشت که باید با زنده کردن و بازآفرینی این الگوها، آنان را به جوانان معرفی کرد. بسیج در همه میادین دفاع سخت، نیمه‌سخت و نرم آماده‌به‌کار است و در میدان خدمت نیز افتخارآفرین است. اکنون بسیج اساتید ودانشجو می‌تواندیکی از بزرگ‌ترین شبکه مردمیِ فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا باشد.

واژه «مقاومت» با چنین مبنا و منطقی معنا پیدا می کند و این واژه در دوران معاصر در جبهه مقاومت بروز پیدا کرده و این حرکت عظیم اسلامی با منطق مقاومت توانسته است گریبان نظام سلطه را محکم بگیردومعنی مستضعفان را بر خلاف آنچه که امروزه به افراد آسیب‌پذیر و فرودست می‌گویند، به معنای واقعی کلمه یعنی انسان‌هایی که پیشوایان بالقوه عالَم بشریت و خلیفه‌الله در زمین هستند، حاکم گردانند. بنابراین مقاومت نیازمند بنیه معنوی است و این بنیه معنوی در ماهیت حرکت به‌ویژه حرکت رو به جلو جوانان تأثیرگذار خواهد بود. چنین جوانی، با انگیزه، با ایمان، با خرد، اهل کار و ابتکار، متوکل به خدا، دارای اعتماد به نفس و قدردان توان خویش است. همچنانکه خداوند متعال می‌فرماید اگر ملتی در مسیر جهت‌گیری‌ها و اهداف الهی حرکت و با این حرکت خداوند را یاری کند، خداوند هم آنها را نصرت خواهد کرد و با یاری خداوند هیچ جریان معارضی توانایی غلبه نخواهد داشت.

چشم‌انداز ترسیم شده از آینده‌ی انقلاب اسلامی در گام دوم نسبت به گذشته، برای نظام سلطه و استکبار جهانی بسیار نگران کننده‌تر شده است؛ یعنی هیچ آینده‌ای برای بازگشت آنها به گذشته قابل تصور نیست و این اعجازی است که موجب اعجاب همگان شده است، و آن این حقیقت است: چگونه انقلاب اسلامی برخلاف تمام انقلاب‌های پیشین جهان که با مرور زمان دچار استهلاک، میرایی، تحلیل و ذوب شدن در نظم موجود ساخته‌ی قدرت‌ها شدند، متفاوت شد و بلکه بر عکس به حیات رو به پیشرفت خود ادامه داد و در گذر زمان به مثابه‌ی شجره‌ی طیبه‌ای قد کشید که ریشه‌های آن همینک در عمق ایمان و احساس مردم جای گرفته است. در گام دوم انقلاب جهان شاهد ظهور پدیده‌هایی نوین برای ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی می‌باشد. ما در آغاز گام دوم، در موقعیت تعیین‌کننده‌ای از حیات اسلام، انقلاب و نظام به سر می‌بریم که در آن سرنوشت این سه حقیقت متعالی بیش از پیش، به یکدیگر گره خورده است؛ مطمئن هستیم انقلاب اسلامی که با هدایت‌های حکیمانه‌ی حضرت‌عالی از طریق الهام‌بخشی خود، بعثت مجدد و معرفت جدیدی از اسلام ناب را در سراسر جهان به ارمغان آورده است، به فضل الهی قریباً جغرافیای وسیعی را برای جویندگان عدالت، معنویت و کرامت انسانی خواهد گشود.

در این فضا بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای ، نقشه‌ی راه جدیدش را از هدایت‌های ریشه‌یافته از وحی و معنویت مقام رهبری خواهدیافت و ضمن انطباق همه‌ی فعالیت‌ها با این منشور نوین به طور همزمان به تعقیب و تحقق رسالت‌های خود در صحنه‌ی جهانی و داخلی خواهد پرداخت. بخش وسیعی از تکوین و تحقق این منشور در بستر تزکیه و تربیت به منزله‌ی اصول اساسی اساتید دانشگاهی  و نیز عرصه‌ی تعلیم و پژوهش در هیئت و جهاد علمی میسور خواهد بود. دانشگاه‌های ایران خصوصاً دانشگاه فنی  و حرفه‌ای به عنوان کانون این بستر و عرصه با مبانی دانش بنیان، آرایش جهادی گرفته‌اند. امروز تحلیل روندهای علمی و فناورانه نشان می‌دهد قالب تحولات کلان علم و فناوری، در حوزه‌های فناوری نانو، اطلاعات و ارتباطات، انرژی، علوم شناختی، مواد هوشمند، حسگرهای شبکه، اینترنت ، سکوهای دیجیتالی خواهد بود؛ از این رو اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه‌های ایران سعی دارند با جبران عقب‌ماندگی‌های علمی ضمن حرکت در لبه‌های دانش و فناوری‌های مذکور، چشم‌انداز روشنی را از مرزشکنی در علم به تصویر کشاند. دشمنان می‌دانند اقدامات خیاثت‌آمیز آنان در احتکارگری دانش و کمیابی ساختگی آن ، نمی‌تواند خللی در عزم فرزندانتان در این مرزشکنی به وجود آورد؛ چون مااساتید بسیجی، جهاد علمی را به عنوان یکی از آیین‌های نبرد خود برگزیده ایم. اساتید با ایمان، توانا در امر رسالت‌های انقلابی و ثابت‌قدم و مستحکم در میدان مواجهه‌های بزرگ، آموزشی نمودن مبانی و اصول نظریه‌ی مقاومت فعال، اقتصاد مقاومتی، معارف دفاع مقدس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از تقریب محیط مجازی با واقعی، حرکت پیش‌دستانه و مستمر در علوم پایه و بنیادی و نیز گسترش کیفی و کمی فناوری‌های نرم و رسانه‌ای ودانشهای شغلپایه می‌باشد و به عنوان طلایه‌داران گام دوم انقلاب صف کشیده‌ایم تا با امتزاج تفکر و اندیشه‌های نوین انقلابی، روحیه‌ی عاشورایی و باورهای عمیق به نصرت‌ها و وعده‌های الهی، فتوحات و نبردهای سرنوشت‌ساز جهان اسلام را در مرکزیت آرمان‌های خود قرار دهیم.

وحدت و یکپارچگی و بصيرت همراه با ولایت مداری مردم همیشه در صحنه کشور عزیزمان در برهه‌های مختلف تاریخی توانسته است تهدیدهای دشمنان قسم خورده کشورمان را با شکست مواجه نماید و در نهایت پیروزی و سربلندی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان به ارمغان آورد. ما اساتید بسیجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعلام برائت از اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی در هرقالب و پوششی پیمان مستحکم خود را با آن رهبرفرزانه مستحکم‌تر خواهیم کرد. امید واثق داریم، آینده کشور به برکت رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» و مردم مومن و انقلابی به‌ویژه جوانان رشید، آگاه، توانمند، جهادی ایران اسلامی روشن خواهد بود و ملت شریف ایران گام دوم انقلاب را با قوت، شتاب و نورانیتی بیش از پیش خواهد پیمود.

 

بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای

آذر۹۸

 

 

 
ارسال نظرات