خبرهای داغ:
قائم مقام بنیاد ایران شناسی کشور

استان قزوین، بعنوان مرکزیت فرهنگ ایرانی اسلامی در جهان مورد مطالعه است

بهرام زاده گفت: ما ده مولفه تعریف کردیم که سه مولفه در جهان مختص استان قزوین است. توجه جدی به استان قزوین به عنوان مرکزیت فرهنگ اصلی ایران اسلامی و بخش مهمی از تمدن جهان است.
کد خبر: ۹۱۹۷۲۱۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز شورای برنامه ریزی استان به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و مدیران و مسوولان استانی در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

بهرام زاده قائم مقام بنیاد ایران شناسی کشور در این مراسم بیان کرد: بنیاد ایران شناسی، مامور انجام فعالیت های بزرگی است که از سوی مراجع عالی کشور مورد توجه می باشد.

وی گفت: مواجهه بادو جریانی که در ارتباط با استفاده فرهنگی و نفوذ دشمنان، موجب ایجاد جنگ فرهنگی و کمرنگ شدن برخی فرهنگ های ایرانی شد و جریان ناسیونالیست افراطی که موجبات پاره پاره شدن فرهنگ های ایرانی، خودباختگی و کمرنگ شدن ارتباط مردم با حاکمیت را ایجاد کرده است.

قائم مقام بنیاد ایران شناسی کشور اظهار کرد: جزو نخست سرمایه های فرهنگی و میراث ارزشمند ما از گذشته، که به طور مصداق استان قزوین از یک میلیون و دویست میلیون سال پیش مصداق فرهنگ و تمدن در جهان بوه است، سرمایه هایی است که امروز برای توجه جوانان باید مورد استفاده قرار گیرد.

بهرام زاده عنوان کرد: فرهنگ و تمدن اسلامی، تفضل الهی در همسایگی ایران و همسایگی عربستان و مکه و ورود اسلام به ایران که ما شیعیان مفتخر به انتشار اسلام و شیعیه در جهان هستیم، فضای فرهنگی خاصی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی افزود: در همین راستا ما ده مولفه تعریف کردیم که سه مولفه در جهان مختص استان قزوین است. آغاز روستا نشینی، تدوین دانشنامه جامع استان های دیگر که چند بخش مختص به پیش ایران شهری است که ذیل این فصول توجه جدی به استان قزوین به عنوان فرهنگ اصلی ایران اسلامی و بخش مهمی از تمدن جهان است.

بهرام زاده در پایان خواستار همکاری و تعامل استان در پیشبرد اهداف این بنیاد جهت رسیدن استان به جایگاه واقعی خود در بحث تاثیر بر فرهنگ و تمدن کشور و جهان می باشد.

 

بنیاد ایران شناسی در استان ناشناخته مانده

رشیدپور مدیرکل بنیاد ایران شناسی قزوین دراین جلسه بیان کرد: این بنیاد در استان ناشناخته مانده و تقریبا بسیاری از مردم اطلاعی از این بنیاد ندارند.

وی گفت: بنیاد ایران شناسی در ایران از سال 76 ایجاد شد و ایجاد محیط مناسب برای بهره وری، بالابردن سطح فرهنگی مردم و پیشینه تاریخی و تمدن ایران از اهداف این بنیاد می باشد.

مدیرکل بنیاد ایران شناسی قزوین اظهار کرد: وظایف این بنیاد تعیین مفهوم و قلمرو مطالعات ایران شناسی، تهیه فهرستی از عناوین ایران شناسی، تمدید مقدمات و برنامه ها، کمک به اجرای برنامه های ایران شناسی، ایجاد شبکه اطلاع رسانی در زمینه ایران شناسی و برگزاری همایش های مرتبط و بسیاری دیگر می باشد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم کمک های فکری و مادی دسنتگاه ها استفاده کنیم تا این بنیاد از حالت گوشه گیری خارج شده زیرا در 17 استان دیگر کشور به جز قزوین فعالیت خوبی دارند و بتوانیم با نظر جمعی به جایگاه واقعی قزوین در این زمینه برسیم.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار