نمایشگاه شعر نقاشی سمانه سنگچولی نقاش و شاعر مطرح کشور با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه در گالری سیب مجمتع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گشایش یافت.
کد خبر: ۹۱۹۷۲۶۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
نمایشگاه نقاشی بیت‌نگار در شاهرود گشایش یافتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود درباره نمایشگاه نقاشی بیت نگار گفت: این نمایشگاه رویدادی نو است، سرودن شعر پس از پایان کار خوشنویسی یکی از ویژگی‌های شاخص این هنرمند است.
وی با بیان این که در این نمایشگاه، ۲۰ اثر به نمایش گذاشته شده، ادامه داد: نمایشگاه بیت‌نگار از ۱۴ تا ۲۰ آذرماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سیب مجتمع فرهنگی هنری مهر برای بازدید علاقمندان این هنر دایر است.
مهدیان تصریح کرد: اشعار سمانه سنگچولی در قالب غزل، مثنوی و برگرفته از دریافت‌های این شاعر است.
وی افزود: شاعر بر آن است که شعر جدای از نقاشی نیست و استعاره قلمی است که شاعر در شعر با آن نقش می‌زند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرودخاطرنشان کرد: ملتمسات، مروارید قرن نهم، مثنوی سایه‌ها، نوآوری مروارید وآفتاب مثنوی از آثار منظوم، مکتوب و نوشته‌های این شاعر است.
در شهرستان شاهرود ۱۶۳ مرکز فرهنگی- هنری فعالیت می‌کنند، بر اساس برنامه این تعداد تا سال ۱۴۰۰ به ۴۱۸ مورد افزایش می‌یابد.
در شهرستان شاهرود ۹ انجمن فرهنگی و هنری فعال و ۶۸ کانون فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها