به همت کانون بسیج اساتید آموزشکده حضرت فاطمه (س) برگزار شد:

کارگاه آموزشی سبک زندگی آگاهانه

شبهه در مسائل دینی، اعتقادی، مذهبی و سیاسی بد نیست حتی خوب و یا عادی است که گاهی جوانان در برخی مسائل شک کنند، اما در شک توقف جایز نیست و باید به جوانانمان کمک کنیم از مرحله شک و شبهات به خوبی عبور نمایند.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۲۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، کانون بسیج اساتید دانشکده فنی و حرفه ای دختران کرمان حضرت فاطمه (س) در جهت ارتقاء سطح بینش اجتماعی، اسلامی و سیاسی اساتید بسیجی اقدام به برگزاری کارگاه هم‌اندیشی اساتید با عنوان سبک زندگی آگاهانه (اجتماعی-اسلامی) نمود.

 

کارگاه آموزشی سبک زندگی آگاهانه

در ابتدای کارگاه دکتر سمیه عسکرپور مسئول کانون بسیج اساتید دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران ضمن خیرمقدم به اساتید و مدعوین، هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش بصیرت اساتید بسیجی جهت ارتقاء توان اساتید به منظور تاثیرگزاری بیشتر بر روی قشر دانشجو و جوانان آینده ساز این نظام بیان کرد و بر ضرورت بالابردن سطح آگاهی حال و آینده جامعه‌مان به کمک اساتید متعهد و بسیجی تاکید نمود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اساتید، خاطرنشان نمود که وظیفه استاد جدا از هر درسی که تدریس می‌کند، تزریق انگیزه و امید به دانشجو در فضای دانشگاه است و سپس افزود: طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری ما اساتید بسیجی باید با افزایش ظرفیت معنوی جوانان  و با یاد خدا سعی کنیم استاد شایسته‌ای برای حال و آینده نظام جمهوری اسلامی باشیم که توقع مقام معظم رهبری نیز از ما چنین است.

در ادامه کارگاه حجت الاسلام محمد حسین شاهمرادی پور مدرس کارگاه گفت: باید پایه اعتقادی و اسلامی خودمان را قوی نماییم تا بتوانیم جواب شبهات و مسائل دانشجویان و جوانان‌مان را بدهیم و طبق فرموده‌ی مقام معظم رهبری بتوانیم در جهتی که ایشان راهکار دادند گام برداریم.

وی برجسته ترین راه بندگی را فکرکردن ، بیان کرد و افزود: باید بتوانیم یاد بگیریم و به دانشجویانمان یاد دهیم که هرچیزی را نپذیرند و با برهان و دلیل همه‌ی مسائل را استدلال و تحلیل نمایند.

حجت الاسلام شاهمرادی‌پور در ادامه به مساله خلقت و تنوع و تکثر مخلوقات و عوالم موجود پرداخت و به عظمت و قدرت خداوند با دلایل و براهین عظیم و آشکار اشاره کرد.

وی افزود: همه‌ی آنچه در آسمان عظیم و زمین قدرتمند و دریای شگفت آور وجود  دارد و همه‌ی آنچه بشر هرگز ندیده و هنوز نتوانسته به آن‌ها دست یابد و یا حتی از وجود آنها ناآگاه است، خداوند بزرگ و حکیم خلق نموده و از همه‌ی عوالم آگاه است.

شاهمرادی‌پور خاطرنشان کرد که شبهه در مسائل دینی، اعتقادی، مذهبی و سیاسی بد نیست حتی خوب و یا عادی است که گاهی جوانان در برخی مسائل شک می‌کنند اما در شک توقف جایز نیست، در واقع شک گذرگاه خوبی است که انسان باید به خوبی از آن بگذرد و باید به جوانان‌مان کمک کنیم از مرحله شبهات و شک به خوبی عبور نمایند، ما به عنوان استاد لازم است که شیوه استدلال را برای توجیه جوانان‌مان بدانیم.

در پایان جلسه از اساتید خواسته شد که برای دوره های بعدی و ادامه جلسات کارگاه، مسائل و شبهات مورد نیاز دانشجویان یا جامعه را مطرح نمایند و درباره مباحث بیشتر پیشنهاد دهند تا کارگاه یک طرفه نباشد.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان کرمان

ارسال نظرات