مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه استان سمنان از اعزام بیش از ۷۰۰ دانش آموز دختر استان سمنان در قالب دو کاروان به اردوی راهیان نور جنوب خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۵۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
محمدمهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در استان سمنان با اشاره به سخن رهبر انقلاب اسلامی که «راهیان نور فناوری استفاده از گنج دفاع مقدس می‌باشد» با بیان اینکه راهیان نور دانش آموزی سال ۱۳۹۸ از بیش از ۲ ماه پیش با برگزاری جلسات کمیته پشتیبانی و جلسات ستادی در سطح استان و سطح سپاه آغاز گردید اظهار کرد: در طول این مدت، ۳ جلسه در استانداری، ۴ جلسه کمیته پشتیبانی در سطح استان و بیش از ۴ جلسه قرارگاه راهیان نور استان برگزار گردید.
وی با اشاره به ماحصل این جلسات گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی در ۲ مرحله و در ۲ بخش دختران و پسران از مصوبات این جلسات بود.
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان سمنان متذکر شد: طی ۳ تا ۴ سال اخیر به دلیل عدم تامین اعتبارات توسط اداره آموزش و پرورش تنها دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام گردیده اند.
وی با بیان اینکه اعزام مرحله اول راهیان نور در بخش خواهران در تاریخ ۱۲ و ۱۳ آذرماه برگزار گردد افزود: کاروان‌ها در دو بخش شرق استان با حضور شهرستان‌های شاهرود، دامغان، میامی به تعداد ۸ اتوبوس و کاروان غرب استان با حضور شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدی شهر، سرخه و آرادان به تعداد ۸ اتوبوس برگزار گردد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: دانش آموزان در طی ۴ روز این سفر معنوی از مناطق عملیاتی فتح المبین، هویزه، اروند، شلمچه و معراج الشهدا اهواز (شهید محمودوند) بازدید کردند.
وی تصریح کرد: در این سفر از ظرفیت طلبه‌های خواهر و راویان دفاع مقدس جهت محتوا دهی در اتوبوس‌ها استفاده گردید و همچنین در مناطق از ظرفیت راویان استقراری در محل اردوگاه‌ها استفاده شد.
مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه استان سمنان افزود: دانش آموزان در ابتدای ورود به جنوب در اردوگاه شهید شوکت پور اندیمشک مستقر و از بعد از نماز صبح روز دوم بازدید خود را آغاز و پس از زیارت یادمان‌ها در اردوگاه شهید شاطری خرمشهر حاضر و پس از صرف شام در رزمایش اردوگاه شهید باکری حضور یافته و روز بعد از اروند و شلمچه و محمودوند بازدید، سپس جهت استراحت به اردوگاه شهید شوکت پور وارد و ابتدای روز چهارم به سمت شهر‌های خود حرکت کردند.
وی در پایان از همکاری بسیار مخلصانه برخی از رده‌ها جهت همکاری در برگزاری هر چه بهتر این اردوی معنوی بویژه ریاست قرارگاه راهیان نور استان سمنان سرهنگ خالقیان تشکر کرد و گفت: روابط عمومی، فرهنگی، بسیج دانش آموزی، بسیج طلاب، حفظ آثار، آماد و پشتیبانی، طرح وبر نامه، ایمنی و اقدامات تامینی، بهداری، بسیج خواهران، شرکت حمل و نقل آزادگان و قرارگاه‌های راهیان نور شهرستان‌ها در برگزاری این اردو همکاری داشتند که از آن‌ها تشکر می‌نماییم./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها