مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: متاسفانه امروزه مشاهده میکنیم باوجود مشکلات معیشتی که گریبان گیر بخش گسترده ای از ملت شریف ایران شده است،تصمیماتی نه چندان صحیح و بدون اطلاع مردم باعث فشار اقتصادی بیش از پیش بر مردم شده و طبیعی است که مردم اعتراضات به حقی داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۹۷۳۵۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
تصمیمات نه چندان صحیح و بدون اطلاع مردم، باعث فشار اقتصادی به جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عرفان سامی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان شاهرود بوده است که متن سخنرانی وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ولن یجعل الله الکافرین علی المومنین سبیلا
مقام معظم رهبری می‌فرمایند:از دانشگاه همیشه و همه جا انتظار هست که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد، اول جریان علم وتحقیق و دوم جریان آرمان گرایی‌ها و آرمان خواهی‌ها و هدف گذاری‌های سیاسی و اجتماعی.
استکبار یک تعبیر قرآنی است، آدم مستکبر، دولت مستکبر، گروه مستکبر، یعنی آن کسانی و آن دولتی که قصد دخالت در امور انسان‌ها و ملت‌های دیگر دارد، در همه‌ی کار‌های آن‌ها دخالت می‌کند و برای حفظ منافع خود، خود را آزاد می‌داند، حق تحمیل بر ملت‌ها را برای خود قائل است، حق دخالت در امور کشور‌ها را برای خود قائل است، پاسخگو هم به هیچکس نیست، این معنای استکبار است.
امروز ملت ما خود را در برابر جبهه گسترده استکبار ملاحضه می‌کند و دشمن با همه توان خود درصدد است که این انقلاب را از این خاصیت ضد استکباری بیندازد.
در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ هنگام اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون (معاون رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا) و همچنین از سرگیری روابط ایران و بریتانیا، نیرو‌های رژیم پهلوی پس از هجوم به دانشگاه تهران، به کلاس‌های درس حمله کرده و صد‌ها دانشجو را بازداشت و زخمی نمودند. همچنین نیرو‌های امنیتی در دانشکده فنی شروع به تیراندازی کرده و موجب شهادت سه دانشجوی فعال و آزادی خواه شدند.
امروزه نیز رسالت دانشجویان با توجه به انقلاب اسلامی و به وجود آمدن نظام اسلامی بیشتر از پیش شده و دانشجو باید نسبت به مسائل جاری کشور دغدغه‌مند و حساس بوده و همه‌ی تلاش خود را در راستای مبارزه با فساد و بی عدالتی به کار گیرد.
مقام معظم رهبری در رابطه با سیاسی بودن دانشگاه‌ها میفرمایند:من از سابق عقیده ام بر این بوده است که در دانشگاه باید روح سیاسی زنده باشد، این یک نشاطی به جوان می‌دهد؛ ما جوان با نشاط لازم داریم، دانشگاهی که از سیاست دور باشد و به کلی از سیاست برکنار باشد، این دانشگاه خالی از شور و نشاط خواهد بود، به علاوه که محلی خواهد شد برای رشد میکروب‌های خطرناک فکری و رفتاری؛ البته باید دقت داشته باشیم که سیاسی بودن دانشگاه با سیاست زدگی آن تفاوت دارد.
متاسفانه امروزه مشاهده میکنیم باوجود مشکلات معیشتی که گریبان گیر بخش گسترده‌ای از ملت شریف ایران شده است، تصمیماتی نه چندان صحیح و بدون اطلاع مردم باعث فشار اقتصادی بیش از پیش بر مردم شده و طبیعی است که مردم اعتراضات به حقی داشته، اما به علت نبودن سازوکار صحیح و همچنین نادیده گرفتن صدای مردم، دشمن تصور کند که بستر مناسبی برای رسیدن به اهداف خصمانه خود پیدا کرده است.
امام (ره) می‌فرمایند:آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند، خدا بیدارشان کند؛ همه می‌دانیم که بسیاری از مشکلات کشور ریشه در تفکر دل بستگی به غرب و امید بستن به اصلاح کشور از طریق آنان بوده و عدم امید به جوانان و اعتماد نداشتن به توانایی ها‌ی درون کشور مسبب بسیاری از گرفتاری‌های ما می‌باشد. برای مثال در موضوع اقتصاد همان جوری که مقام معظم رهبری فرموده اند نباید اقتصاد را شرطی کرده و و ببینیم که مثلا ابتکار رییس جمهور فرانسه برای اقتصاد ما چه می‌باشد.
در انتها باید خاطر نشان کنم همان جوری که امام بزرگوار (رضوان الله علیه) فرمودند:مجلس در راس امور است؛ باید بدانیم که با روی کار آمدن مجلس جوان و حزب اللهی و انتخاب نمایندگان انقلابی و آشنا به مسائلی همچون اقتصاد که مسئله اصلی کشور می‌باشد، بسیاری از مشکلات مربوط به قوانین و هم چنین نظارت حل شده و شرایط برای روی کار آمدن دولت انقلابی فراهم می‌شود.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
ارسال نظرات
پر بیننده ها