محله های اسلامی زبان مردم برای حل مشکلات هستند

مسئول محله اسلامی کریم اهل بیت(ع) سرخه با اشاره بر اینکه یکی از کارهای محله های اسلامی مطالبه گری است گفت: محله های اسلامی زبان مردم برای حل مشکلات هستند
کد خبر: ۹۱۹۷۴۱۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حجت الاسلام والمسلمین غائبی امام جماعت، رئیس هئیت امنای مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام و مسئول محله کریم اهل بیت (ع) درنشست خبری با حضور خبرنگاران در سالروز تاسیس مسجد امام حسن مجتبی (ع) و سالروز نامگذاری محله کریم اهل بیت (ع) در خصوص عملکرد محله اسلامی کریم اهل بیت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله) که فرمودند: بسیاری از امورات مردم باید در مسجد حل و فصل شود اظهار داشت: با این هدف مسجد امام حسن مجتبی (ع)، بین هیئت امنا و عامه مردم مسجد، بعضی امور را را پیگیری نموده و برنامه ریزی‌هایی را انجام داده است تا بتواند مسجد تراز اسلامی را محقق کند.
وی با بیان فعالیت‌های انجام شده در این مسجد که تشکیل کمیته خیرین و نیکوکاران است، افزود: در این کمیته ۳ طرح در نظر گرفته شده است؛ که به صورت مقطعی و دائمی می‌باشد. از دیگر طرح‌ها، طرح چلچراغ که نام آن با این نیت که هر کسی در این طرح چراغی روشن کند خانه‌ای در این محل روشن می‌شود و چراغ هیچ خانه‌ای خاموش نمی‌ماند، انتخاب شده است، در طرح چلچراغ دو جهیزیه به زوج‌های نیازمند تعلق گرفته است و زیبایی این همگانی بودن آن است تا در صورت امکان یک سری مشکلات را برطرف کند و هر کسی به اندازه توان خود مقادیری را پرداخت می‌نماید و در این طرح افراد ۱۷ و ۱۸ ساله تا ۷۰، ۸۰ ساله عضو شده اند.
غائبی خاطرنشان کرد: در طرح مهمانی مولا که اولین سالی بود در محله اسلامی و در عید غدیر انجام شد، بین نیازمندان غذای گرم توزیع گردید. از دیگر طرح ها، اجرای طرح همکلاسی، با شروع سال تحصیلی بود که با هدف نهادینه کردن کمک به دیگران از دوران کودکی، در بین همه کودکان مدرسه‌ای این محله بود. از دیگر برنامه‌های انجام شده در محله اسلامی، تشکیل کمیته بهداشت و درمان در قالب طرح شهید رهنمون بود، که کمیته بهداشت با کمک شبکه بهداشت و درمان سرخه به صورت ماهانه این طرح را اجرا می‌نماییند و چهار نفر از کارکنان مرکز بهداشت سرخه شامل: پزشک عمومی، پزشک بهداشت محیط و روانشناس به صورت رایگان مردم را ویزیت و بعضی دارو‌ها را نیز به صورت رایگان به بیماران داده می‌شود. این خدمت جهادی با هدف کمک به افراد نیازمند و کسانی که توان مالی ندارند تا مورد درمان قرار بگیرد انجام شده است.
امام جماعت مسجدامام حسن (ع) بیان داشت: از دیگر کمیته‌های مشغول به کار، کمیته بانوان می‌باشد که بانوان به صورت جهادی کار می‌کنند و برنامه‌هایی برای اشتغال سازی دخترانی که می‌تواند کمک خرج خانواده باشند و زنان سرپرست خانوار که مشکل دارند، ایجاد نموده و با ایجاد دوره‌های آموزشی در اعطای تسهیلات و فروش این محصولات زمینه کمک به خانواده‌های کم بضاعت را فراهم نموده اند.
وی افزود: به همت کمیته سازندگی و طبق توافقات صورت گرفته با شهرداری به منظور زیباسازی فضای محله اقداماتی انجام شده است از یک سو و از طرفی خانه‌هایی در محله اسلامی داریم که نیاز به مرمت و تعمیر دارند با شناسایی کمیته خیرین در قسمت سازندگی اقدامات لازم صورت پذیرد. کار محله اسلامی مطالبه نمودن نیاز‌های مردمی و انجام امور با کمک نهاد‌های مختلف، یعنی زبانی است برای مشکلات مردم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار