خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه امام حسین:

ولایتمداری حضرت معصومه با سفری که منتهی به شهادت ایشان شد به اثبات رسید

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع)‌گفت: حضرت معصومه(س) در ولایتمداری چنان قوی هستند که سفرمشقت باری را برای زیارت امام خود بر جان می‌خرند و در آن به شهادت می‌رسند.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۳۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام فرهاد دهقانی مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) تهران به مناسبت شهادت حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج جامعه زنان کشور گفت: حضرت معصومه(س) بانویی بود که بعد شهادت پدر گرامیشان حضرت موسی بن جعفر(ع) تحت تعالیم برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) قرار گرفتند.

وی افزود: از آنجایی که استعداد این بانو در پذیرش تعالیم دینی و پیشرفت های معنوی بالا بود برخی مورخین و اهل علم رجال در مورد شخصیت حضرت معصومه(س) در این مورد می نویسند که ایشان بعد از حضرت رضا(ع) در میان فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) از حیث مقام علمی و معنوی از همه بالاتر بوده است.

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به نمونه ای از مقامات علمی حضرت معصومه(س) عنوان کرد: نقل شده روزی جمعی از شيعيان، به قصد ديدار حضرت موسی بن جعفر (ع) و پرسيدن پرسش هايی از ايشان، به مدينه منوره مشرف شدند. چون امام کاظم (ع) در مسافرت بود، پرسش هاي خود را به حضرت معصومه (س) که در آن زمان سن و سال آنچنانی نداشت، تحويل دادند تا تحویل پدر دهد و جوابشان را بگیرد.

حجت‌الاسلام دهقانی افزود: روز بعد برای دریافت جواب های خود مراجعه کردند ولی حضرت موسی بن جعفر(ع) هنوز بر نگشته بودند بنابراین خواستند پرسش های خود را از حضرت تحویل بگیرند تا در مسافرت بعدی به خدمت امام برسند، ولی حضرت معصومه (س) جواب تمامی پرسش ها را برای آن ها نوشته بود. وقتی پاسخ ها را ملاحظه کردند، بسيار خوشحال شدند و پس از سپاسگزاری فراوان، شهر مدينه را ترک کردند که بطور اتفاقی بين راه امام موسي بن جعفر (ع) را زیارت کردند، ماجرا را تعریف کردند وقتی امام پاسخ پرسش ها را مطالعه کردند، سه بار فرمود: «پدرش به فدای او».

وی با بیان اینکه ولایتمداری نمونه ای از مقام والای معنوی حضرت معصومه(س) بود، بیان کرد:‌ و یکی از خصلت های بارز این بانوی بزرگوار ولایتمدار بودن ایشان است، برخی ولایت شعار هستند و عده ای ولایتمدار ولایت شعاران نان به نرخ روز خور هستند که هر کجا مصلحت دنیوی آنها تأمین شود در همان جا و همان گروه اتراق می کنند و امروز جامعه دینی هرچه ضربه می خورد از ولایت شعاران بدون عمل است.

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) ادامه داد: یکی از خصوصیات ولایت شعاران انجام امور حتی دینی بر اساس سلیقه و پسند خود است، بنابراین در زمانی که دستور به وحدت و اتحاد بین مسلمین دارند اعمالی انجام می دهند که شکاف بین مسلمانان را عمیق تر می‌کند اینجا اهل عمل می‌شوند اما زمانی که باید اهل عمل باشند مثلا در مبارزه با داعش، خانه نشین می شوند.

حجت‌الاسلام دهقانی افزود: ولایت شعاران هرگز تحمل سختی، گرسنگی، تحریم ندارند ولی ولایتمداران مانند این بانوی بزرگوار برای زیارت امام خود نه برادر سختی سفر و ... را به جان می خرد و تحمل ذره ذره این سختی ها که برای ولایت شعاران غیر قابل تحمل است برای او شیرین و بسیار قابل تحمل بوده است.

وی درباره علت اینکه حضرت معصومه(س) را کریمه اهل‌بیت(ع) می‌خوانند، گفت:‌ حضرت معصومه(س) دارای القاب زیادی هستند، دو لقب مشهور آن حضرت «معصومه» و «کریمه اهل بیت» است، حضرت همچون اولیاء الهی منشاء کرامات و عنایات فراوان بودند که آثار یک عمر اخلاص و وارستگی ایشان است اما گویا شهرت این لقب برای حضرت معصومه(س) به واسطه رؤیای صادقه‌ مرحوم آیت‌الله سیدمحمود مرعشی نجفی(ره) باشد.

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) درباره داستان رویای صادقه مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) ادامه داد: داستان به این صورت است که این مرجع تقلید عالم شیعه بسیار علاقه‌ داشتند که نسبت به محل قبر شریف حضرت فاطمه زهرا(س) آگاهی یابند، به همین منظور ختمی مجرّب به مدت چهل شب انجام می‌دهند که شاید خداوند او را از محل قبر شریف حضرت زهرا(س) آگاه کند؛ شب چهلم بعد از انجام ختم و توسل فراوان استراحت کرده در عالم رؤیا به محضر مقدس حضرت امام باقر یا حضرت صادق(ع) مشرف می‌شوند. امام(ع) به ایشان می‌فرمایند به دامن کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) چنگ بزن، مرحوم آیت‌الله سیدمحمود مرعشی نجفی وقتی از خواب برخاستند به قصد زیارت حضرت معصومه(س) رهسپار ایران شده و در آنجا ماندگار می‌شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار