فرمانده سپاه پاسداران در کنگره 92 هزار شهید بسیجی کشور، خانواده‌های نجیب و صبور شهدا را استوانه‌های مستحکمی از استقامت مردمان ایران نامید و همچنین از خانواده‌های شهدای اقلیت تجلیل کرد و سپس ضمن ‌اشاره به فتنه‌های اخیر غرب‌زده‌ها را مجری اوامر آمریکا عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۵۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، مراسم اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی کشور، صبح پنج شنبه سیزدهم آذرماه با حضور سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سلیمانی رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین، سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) و جمعی از خانواده های معظم شهدا و بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

ابتدای این مراسم، با قرائت قرآن کریم و اجرای چند تئاتر نمایشی آغاز شد. در ادامه این مراسم، «سردار سرلشکرحسین سلامی»، به ایراد سخنرانی پرداخت و افزود: امروز در این فضای ملکوتی، آسمانی و بهشتی که معطر است به عطر و بوی  92هزار شهید والامقام بسیجی و ما میهمانان ارواح طیبه و درخشان آن عالم هستی هستیم.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز در جمع خانواده‌های نجیب و صبور و بردبار که هر کدام استوانه‌های مستحکمی از استقامت مردمان این سرزمین‌اند هستیم. بدون شهدا  ما نه عزیز، نه مقتدر و نه مستقل هستیم و تنها با وجود آنهاست که ما در وجود فضائل حیات می‌یابیم. دامان پرمهر مادران و پدران شهدا ثمرات احساس‌برانگیز الهام‌بخش و شوق‌آفرین نشات انقلابی را در جامعه و امت اسلام جاودانه ساخته‌اند. درود خداوند بر خانواده عزیز شهیدان که نمادهای بی‌پایان صبرند. ما به خانواده شهدا نور چشمان و روشن‌بخشان که از اقوام مختلف تجلی‌گاه وحدت و عظمت حول محور شهادت شدند، خوشامد می‌گوییم.

همچنین به اقلیت‌های عزیز،که برای عزت ایران فرزندان خود را به جنگ فرستادند. شهیدان و فرزندان شهید شما، تنها عامل سعادت ما هستند.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران و ملت‌های مسلمان سال‌هاست با هدایت‌های الهام‌بخش رهبر انقلاب در جست‌وجوی تکمیل نقشه عزت هستند گفت: در لبنان حزب‌الله غرور آفریدند و به عنوان جهان عرب  در مقابل  صهیونیست‌ها مقتدرانه ایستاده و هرگاه آنها حرکت جسورانه‌ای انجام دهند،حزب‌الله آنان را در نطفه‌ای دفن  می‌کنند. سوریه در برابر سیاست‌های آمریکا و انگلیس ایستادگی کرده است. عراقی‌ها به عنوان  هویت دینی عرب در برابر فتنه‌انگیزی‌های سعودی و آمریکا، مقاومت می‌کنند. بحرین خواهان آزادی و استقلال است. یمنی‌ها می‌جنگند و این مسائل سعودی‌ها را عاجز کرده است. ایران با هویت اسلامی خود با شکوه به پیش می‌رود و جهان اسلام در قوی‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد و این مسیر همچنان برای شیعیان ادامه دارد.

وی خطاب به ملت ایران گفت: ملت ایران در هفته گذشته، سیلی محکم دیگری به صورت استکبار به‌ویژه آمریکا نواخت. ایران برای ارزش‌های دینی و ملی خود نه تنها در هشت سال دفاع مقدس می‌جنگید، بلکه برای حفظ آن ارزش‌ها چهل سال است ایستاده است. دشمن در فتنه اخیر، می‌خواست شکست‌های خود از ایران را جبران کند و فشار حداکثری تحریم و جنگ روانی علیه ایران را با حادثه‌ای که در کشور اتفاق افتاد، پیوند بزند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: اما این کاری که دشمن کرد یک دستاورد بزرگ به همراه داشت. اینکه ملت ایران متوجه شدند زمانی که سیاست‌های آنها از خارج به داخل می‌آید، امنیت، آبرو و نوامیس شان به خطر می‌افتد. ملت ایران فهمید مفهوم حمایت مقامات آمریکایی جنایت، قتل، آتش و توحش است.

وی ادامه داد: درواقع این امر، به ایران آگاهی بخشید که آمریکا برای تمام ملت‌های جهان جز فقر، عقب‌ماندگی از بین بردن ثروت‌های مادی و معنوی چیزی نمی‌خواهد. آمریکا و متحدانش با محو ملت‌ها می‌خواهند به راه خود ادامه دهند. اما دیگر این سیاست‌ها مرده است. ملت‌ها آمریکا را کوچک و فرسوده می‌کنند و به تدریج از صفحه جغرافیای سیاسی جهان به حاشیه می‌برند. باید بگویم حنای آمریکا دیگر برای ایران رنگی ندارد. ملت ایران نشان داد که چگونه به رهبری و نظام مومن است و دشمن را می‌شناسد و میادین را میدان جهاد علیه دشمن می‌کند. واژه شرف،عزت،کرامت و عظمت ایستادگی را به شما ملت ایران به عنوان خادم و سرباز کوچک می‌گویم که پیشرفت، رفاه و امنیت شما را خواهانم و می‌گویم پیش‌مرگتان هستم.

در ادامه سردار سلامی افزود: ما فدائیان ملتیم، اما به شما می‌گویم دشمن می‌خواست حلقه‌های زنجیره اشرار خود را در جامعه ما تکمیل کند و انسان‌هایی غربگرا که تندیس نازل تفکر تقی‌زاده‌ها و حاج سیارها هستند می‌خواهند ردای غربگرایی را بر اندام ملت ایران بپوشانند و نقش واسطه‌گری تفکر غرب را در جامعه ما برعهده گرفتند و واسطه غرب شدند و با غرب در این توطئه همراه شدند. به آنان می‌گویم شما نویسنده نسخه تسلیم هستید و در ایران جایگاهی ندارید. شما کجا از استقلال و آزادی ملت دفاع نمودید و باری از دوش ملت برداشتید که امروز امتداد سیاست دشمن در ایران شدید؟

سرلشکر سلامی با بیان اینکه  مردم برای انقلاب آمده‌اند، افزود: نمایش حضور باشکوه استان ها در مبارزه با غرب  بیانگر آن بوده است که به دشمنان  بگوییم  دست از ایران بردارید و از خط قرمزها عبور نکنید، قدرت ایران را بشناسید و بدانید که ملت ایران با دشمنان چگونه رفتار می‌کند. ملت ایران بیدار است، هوشیار است و صف خود را از آمریکا جدا کرده است.

گفتنی است در خاتمه ی این کنکره، مراسم تشییع پیکر مطهر چند تن از شهدای گمنام  انجام شد و همچنین رونمایی از یادبود کنگره بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی از دیگر برنامه‌های پایانی این کنگره بود.

ارسال نظرات