سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) در مراسم اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی کشور اظهار داشت: مردم و بسیجیان بعد از چهل سال، در حوزه های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و غیره ادامه دهنده راه شهدا هستند.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۶۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، مراسم اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی کشور، صبح پنج شنبه سیزدهم آذرماه با حضور سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سلیمانی رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین، سردار یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) و جمعی از خانواده های معظم شهدا و بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

در این مراسم سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در چهلمین سالگرد تاسیس بسیج بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی، در سراسر کشور توسط کنگره ملی یادواره شهدا، از هفته دفاع مقدس شروع و تا پایان هفته بسیج در نواحی پایگاه‌ها و استان‌ها ادامه داشت.

وی افزود: در استان‌های مختلف کشور ما هم همچنین مراسم دیدار از خانواده شهدا و مراسم گوناگون دیگری برگزار شده است و به تحقیق امروز اگر جلوه‌های زیبای پرشور جوانان را در لبنان مشاهده می‌کنیم، نشأت گرفته از روحیه  بسیج است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در هفته بسیج و در طول این دوران مسابقات مختلف علمی فرهنگی و... با موضوعاتی در رابطه با شهید محوری، در غالب پوستر، عکس، فیلم و غیره برگزار شده است. و نیز تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری از شهدای شاخص از دیگر برنامه‌های هفته بسیج بوده است.

وی تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی، تجلیل از خانواده شهدا در سراسر کشور، نام‌گذاری اماکن تازه تاسیس با نام شهدا، تولید نماهنگ‌های کوتاه و اثرگذار در جهت ترویج فرهنگ بسیجی، تولید آلبوم بسیج در کشور برای اولین‌بار با  عکس و خاطرات شهدا از برنامه‌های هفته بسیج بوده است که  تقدیم خانواده شهدا  می‌شود.

سردار یزدی افزود: به مناسبت هفته بسیج امسال محافل شب خاطره توسط سازمان بسیج سازندگی، بسیج دانش‌آموزی و سایر اقشار، با برگزاری 40 هزار یادواره در مدرسه و تهیه جهیزیه همچنین کمک به زندانیان غیر عمد، کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، محرومیت‌زدایی، حضور و خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده صورت گرفته است که تمام اینها نشان دهنده این است که مردم و بسیجیان بعد از چهل سال در حوزه‌های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و غیره ادامه دهنده راه شهدا هستند و تمام این افراد امروز با یکدیگر هم‌پیمان می‌شوند و با ولایتمداری در حوزه‌های مختلف همراه هم هستند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در خاتمه افزود: پیام من به مسئولین این است که مسئولان باید بدانند برای انتقال پیام شهدا، به نسل جدید ابتدا باید تفکر بسیجی را در خودشان ایجاد کنند.

ارسال نظرات