مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در نشست خبری جشنواره اسوه:

64 پایگاه با کسب حداکثر امتیاز در دهه فجر تقدیرخواهند شد/هدف جشنواره اسوه معرفی پایگاه برتر بسیج است

مسئول سازمان بسیج مساجدبابیان اهداف برگزاری جشنواره اسوه گفت: جشنواره اسوه ایجاد رقابت میان پایگاه‌های مقاومت بسیج وشناسایی پایگاههای موفق و معرفی آنان به سایر رده های بسیج به منظور الگوگیری می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۹۷۵۷۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

 به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج، نشست خبری جشنواره اسوه، صبح يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ در سالن جلسات خبرگزاری فارس با حضور حجت الاسلام احسان رضایی مسئول  سازمان بسیج مساجد و محلات برگزار شد.
حجت الاسلام رضایی در ابتدای نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از سال‌ها پیش، جشنواره اسوه در بسیج برقرار بوده است. به گونه‌ای که سالیانه بعد از رقابت میان محلات و مساجد در سطح شهرستان‌ها پایگاه به عنوان بسیج نمونه انتخاب شده است ، سپس در سطح استان باز هم به عنوان پایگاه نمونه انتخاب و تقدیر شده است. در کنار مراسم تقدیر نمایشگاهی برپا می‌گشت و موفقیت‌های پایگاه‌ها در نمایشگاه عرضه می شد. در گام آخر مرحله ملی برگزار و پایگاه‌های نمونه معرفی می‌شدند. البته بنا به دلایلی برای چند سال این برنامه متوقف شد.

  • 64 پایگاه مقامت نمونه در دهه فجر معرفی خواهند شد
    وی در ادامه افزود: امسال به لطف الهی دوباره این موضوع در لیست برنامه‌های بسیج قرار گرفت. در آذر ماه مرحله ابتدایی ، در دی ماه مرحله استانی و در آستانه دهه فجر مرحله کشوری در تهران در سازمان بسیج برگزار خواهد شد. سپس 64 پایگاه مقاومت نمونه کشوری را معرفی خواهیم کرد و از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.
    مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات بابیان اهداف برگزاری جشنواره اسوه پرداخت و اظهار کرد: جشنواره اسوه با دو هدف عمده برگزار خواهد شد. هدف اول ایجاد رقابت و شور میان پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌باشد. و هدف مهم دیگری شناسایی نمونه‌های موفق و معرفی آنان به سایر رده های بسیج به منظور الگوگیری می‌باشد.
  • 50 هزار پایگاه در موضوعات مختلف جشنواره اسوه به رقابت می پردازند
    حجت الاسلام رضایی در ادامه عنوان کرد: بالغ بر 50 هزار نقطه در کشور ، پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد. لذا شبکه‌ای بالغ بر 50 هزار رده ای از دورافتاده ترین شهر و روستاهای کشور تا تهران در موضوعات مختلفی با یکدیگر در بستر جشنواره اسوه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. هر پایگاه مقاومت به فراخور اقتضائات خود فعالیت‌هایی را انجام خواهند داد ، تمام این فعالیتها بر اساس مولفه‌های تنظیم شده، مورد سنجش قرار خواهند گرفت. سیستم ارزیابیای طراحی شده است که در سطح شهرستان رقابتی وجود داشته باشد. مجدد برای سطح استانی، رقابتی میان نمونه های شهرستان ها با یکدیگر وجود خواهد داشت و بعد از انتخاب نمونه استانی، نمونه های 32 استان در جشنواره مرکزی مورد سنجش قرار خواند گرفت.
    وی با اشاره به تفاوت مرحله کشوری با مرحله استانی جشنواره اسوه خاطر نشان کرد: در مرحله استانی پایگاه ها به منظور سنجش مورد بازدید قرار می گیرند ولی در سطح کشوری از پایگاه های 32 استان دعوت به عمل خواهد آمد تا در نمایشگاه تهران غرفه فعالیت‌های خود را برپا کنند. سپس بازدیدکنندگان از نمایشگاه به ویژه مدیریت‌های سازمان بسیج، معاونت‌های مختلف سازمان بسیج در موضوعات متفاوت، پایگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. در حقیقت تیم داوری به تعداد معاونین سازمان بسیج، پایگاه نمونه را انتخاب خواهند کرد. در روز اختتامیه نیز از 64 پایگاه و هم از تعداد پایگاه‌هایی که حداکثر امتیاز را از داورهای جشنواره کسب خواهند کرد، تقدیر به عمل خواهند آمد.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات به بیان عمده فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج پرداخت و افزود: فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج محدودیت ندارد ولی برای جشنواره اسوه 9 عرصه و 32 نقش آفرینی تعریف شده است. به عنوان نمونه در یک عرصه تعلیم و تربیت فعالیت‌های متفاوتی مانند برپایی مهدهای قرانی، حلقه‌های تربیتی جوان و نوجوان و یا برپایی دارالقران‌ها و ... در پایگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد. در عرصه سازندگی، فعالیت‌هایی مانند ایجاد صندوق قرض الحسنه، گروه‌های جهادی، محرومیت زدایی و ... در پایگاه‌های مختلف اجرا می‌شود.

  • نقاط قوت جشنواره اسوه، رقابت مستقل بین پایگاههای خواهران و برادران است
    حجت الاسلام رضایی ادامه داد: یکی از نقاط قوت جشنواره اسوه، این است که رقابت‌ها به صورت مستقل برای خانم‌ها و آقایان برگزار خواهد شد. و لازم به ذکر است که هدیه اصلی به پایگاه خواهد رسید.
    بعد از سخنرانی حجت الاسلام رضایی، آرین غلامی شطرنج باز انقلابی که در مسابقات شطرنج حاضر به رقابت با شطرنج باز رژیم صهیونیستی نشد گفت: یکی از اصول موفقیت و پیشرفت ایجاد حس رقابت است. بر مبنای این رقابت است که اکنون ایران در رده 18 جهان در حوزه شمشیر بازی رسیده است. و بنده خوشحالم که در مسابقات شطرنج در لحظه ای که باید توانستم تصمیم صحیح را گرفته و بسیجی عمل کردم و حاضر به رقابت با شطرنج باز صهیونیستی نشدم.

    حجت الاسلام رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان عنوان کرد: با توجه به تاکیدات امام خامنه‌ای مبنی بر اینکه بسیج با دیگر نهادهای فعال در مساجد همکاری داشته باشد، به همین خاطر ما با مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد تعامل و همکاری داشته و خواهیم داشت.

    وی در ادامه افزود: در ارزیابی هایی که در جشنواره اسوه صورت می گیرد، نوع تعاملات کانون های فرهنگی هنری مساجد با سایر دست اندرکاران مسجد هم مدنظر ما است. لازم به ذکر است سازمان بسیج مساجد و محلات عضو شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است و در جلسات این شورا به صورت منظم حضور دارد. علاوه بر آن، تفاهم نامه ای در چندین محور با کانون های فرهنگی هنری مساجد تنظیم کرده ایم که در حال حاضر مراحل نهایی آن در حال تدوین است و به زودی این تبادل صورت می گیرد.

  •  جشنواره اسوه در سه سطح شهرستان، استان و کشوری برگزار خواهد شد

    وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: جشنواره اسوه در سه سطح شهرستان، استان و کشوری برگزار خواهد شد. در سطح شهرستان بهتر است رقابت‌ها در مساجد برگزار شود، همچنین در سطح استان‌‌ها به همین منوال، اما در مرکزیت در کنار جشنواره، نمایشگاهی برپا خواهد شد. از آن جا که نمایشگاه تخصصی است و مدل‌های موفقیت پایگاه‌ها ارائه خواهد شد لذا بازدیدکنندگان نمایشگاه بیشتر فرماندهان می‌باشند اما اخبار آن توسط رسانه‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

    سازمان بسیج مساجد و محلات عضو شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است و در جلسات این شورا به صورت منظم حضور دارد. علاوه بر آن، تفاهم نامه ای در چندین محور با کانون های فرهنگی هنری مساجد تنظیم کرده ایم که در حال حاضر مراحل نهایی آن در حال تدوین است و به زودی این تبادل برقرار خواهد شد.

     

    در پایان این مراسم از پوستر جشنواره اسوه توسط حجت‌الاسلام رضایی و آرین غلامی رونمایی شد.

    64 پایگاه با کسب حداکثر امتیاز تقدیرخواهند شد/هدف جشنواره اسوه معرفی پایگاه برتر بسیج است

     

     

 

ارسال نظرات