استاندار مرکزی گفت: تا آخر وقت روز شنبه ۱۶ آذر ماه جمعا ۳۷۳ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند که این میزان نسبت به دوره قبل افزایش حدود ۱۲.۸ درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۳۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که یک روز پس از ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس انجام شد، گفت: گام اول انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی با موفقیت به پایان رسید.

وی افزود: تا آخر وقت روز شنبه ۱۶ آذر ماه جمعا ۳۷۳ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند. همچنین حدود ۱۵ نفر به علت وجود نواقصی در مدارک خود به وزارت کشور مراجعه کرده اند که احتمالا امروز ثبت نام خود را تکمیل خواهند کرد و به آمار کاندیداهای استان مرکزی در انتخابات مجلس اضافه خواهند شد.

آقازاده تعداد نفرات ثبت نام کرده در دوره قبلی را ۳۴۴ نفر دانست و تصریح کرد: بر این اساس، در این دوره شاهد افزایش ۱۲.۸ درصدی تعداد نفرات ثبتنامی هستیم و امیدواریم افزایش ثبتنام نفرات باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات هم بشود.

وی افزود: از این تعداد ۸۸.۱ درصد را آقایان و ۱۱.۹ درصد را بانوان تشکیل می دهند که در مقایسه با دوره قبل شاهد کاهش حدودا ۸ درصدی ثبتنام بانوان هستیم.

استاندار مرکزی خبر داد: جوانترین و مسن‌ترین کاندیدای نمایندگی مجلس این دوره از استان به ترتیب ۳۰ و ۶۸ سال سن دارند. همچنین ۴۶ نفر با مدرک دکتری و بالاتر، ۲۹۲ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۳۴ نفر با مدرک کارشناسی و ۱۴ نفر با مدرک حوزوی ثبتنام کرده اند.

وی نسبت کاندیداهای استان مرکزی به کرسی های مجلس را ۵۵.۴ نفر به ازای هر صندلی دانست و تشریح کرد: این نسبت در حوزه انتخابیه اراک خنداب و کمیجان به ازای هر صندلی ۷۴ نفر است که از این تعداد ۲۱.۶ درصد را زنان و ۷۸.۴ درصد را مردان تشکیل می دهند که جمعا به ۱۴۸ نفر میرسد. در حوزه های انتخابیه تفرش آشتیان و فراهان به ازای هر صندلی ۶۷ نفر، ساوه و زرندیه ۶۶ نفر، شازند ۴۹ نفر، محلات و دلیجان ۲۷ نفر و حوزه انتخابیه خمین ۳۱ نفر به ازای هر صندلی مجلس ثبتنام کرده اند.

آقازاده با بیان اینکه قدم اول یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان محکم برداشته شد، گفت: مرکزی در اولین گام انتخابات مجلس جزو استان های بدون حاشیه در کشور بود. همچنین بنابر اعلام ستاد انتخابات کشور، مرکزی اولین استان در تشکیل هیئت اجرایی انتخابات بود که قبل از موعد مقرر این کار را انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات