خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در مراسم بزرگداشت روز دانشجو:
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مراسم روز دانشجو در این دانشگاه گفت: دوران دانشجویی دوران اشتغال به کار دانشجویان محسوب می شود.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۷۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
دوران دانشجویی دوران اشتغال به کار دانشجویان محسوب می شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید احمد ابوالقاسمی فر در جشن گرامیداشت مقام دانشجو که به همت بسیج دانشجویی و با حضور مسؤولین، اساتید و جمع زیادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه در مورد روز دانشجو اظهار کرد: در سال ۱۳۳۲ تنها چند ماه پس از کودتای آمریکایی که باعث شد حکومت قانونی دکتر مصدق سرنگون شود نایب رئیس جمهوری وقت ایالات متحده تصمیم به مسافرت به ایران گرفت و در دانشگاه تهران در مخالفت به این موضوع در ۱۶ آذر دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاسها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطه دانشگاه تهران را فرا گرفت. دولت وقت برای پیشگیری از هرگونه اقدام بعدی تصمیم به سرکوب اعتراضات گرفت. سربازان و نیروهای ویژه ارتشی پس از هجوم به دانشگاه، به کلاسهای درس حمله کرده و صدها دانشجو را بازداشت و زخمی نمودند. نیروهای امنیتی در دانشکده فنی، اقدام به شلیک تیر کردند که موجب شهادت سه دانشجوی این دانشکده قندچی، شریعت‌رضوی و بزرگ‌نیا شد.
وی در ادامه بر نقش دانشجویان بر تاثیرگذاری در فضای سیاسی و جهت دهی سیاسی در دوران های مختلف پس از آن تاکید کرد و افزود: امروز هم دانشجویان ما باید همان نقش را در فضای سیاسی بازی کنند و با بصیرت و بیداری خیر و صلاح خود و جامعه خود را تشخیص دهند و در پی احقاق حقوق خود و بلکه تمام جامعه باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود پس از پایان سخنان خود در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان به پرسشها و تقاضاهای مختلف دانشجویان در مورد مشکلات رفاهی پاسخ داد و دستور پیگیری را به حوزه های مختلف صادر کرد. وی همچنین از کلیه دانشجویان دعوت کرد که در فعالیتهای پژوهشی، علمی و فرهنگی دانشگاه مشارکت داشته باشند.
دکتر ابوالقاسمی فر به عنوان هدیه روز دانشجو خبر خوشی نیز به دانشجویان داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان تأمین اجتماعی از این پس دانشجویان می توانند با پرداخت ماهانه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان حق بیمه در دوران دانشجویی این مدت را جزو سنات بیمه ای خود ثبت کنند و به زبان ساده دوران تحصیل ایشان از جانب سازمان تأمین اجتماعی جزو دوران اشتغال آنها در نظر گرفته خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها