مسئول بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی گفت: جهت رسیدن به اعتلای مداحی در جامعه استانی برنامه های خوبی در نظر گرفته شده و هدف ما این است که جمعیت غالب مداحان استان بسیجی باشند.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۹۲
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ ابوالفظل ربیعی مسئول بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به نقشه راه اعتلای بسیج مداحان گفت: در حال حاضر بسیج، برنامه‌ای را تحت عنوان اعتلای بسیج فرهنگ مقاومت در دستور کارش قرار داده است که با دو موضوع پیش روندگی و پیش برندگی همراه است که در واقع هم برنامه درون سازمان و هم برنامه برون سازمانی را شامل می‌شود. به منظور تحقق این امر برنامه‌ای ده ساله برنامه ریزی شده است.

وی افزود: قطعا جهت رسیدن به اعتلای مداحی در جامعه استانی برنامه های خوبی در نظر گرفته شده و هدف ما این است که جمعیت غالب مداحان استان بسیجی باشند.

ربیعی اظهار داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، بحث پیش برندگی و پیش روندگی با ویژگی‌هایی مانند روحیه انقلابی، جذب حداکثری، انسجام فکری، عمل مخلصانه به هنگام و به اندازه، خدمت گزاری، الگو سازی، امید آفرینی، بصیرت و دشمن ستیزی، مطالبه گری و جریان سازی آمیخته خواهد بود. در نتیجه با توجه به جایگاه حاضر باید یک حرکت سریع رو به جلو در این راستا انجام داد.

وی ادامه داد: بحث اعتلا از جمله انتظاراتی است که امام خامنه‌ای آن را مطرح کردند. طی سال‌های اخیراقداماتی به منظور شناخت ابعاد دقیق اعتلا و راهکارایی که برای اعتلا باید رخ دهد، صورت گرفته است. با توجه به دو اصل اساسی اعتلا که پیش برندگی و پیش روندگی است، به نوعی بسیج باید در هر دوبعد رشد و ارتقا یافته و به معنای واقعی به اعتلا رسید.

مسئول بسیج مداحان سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: متاسفانه تا به امروز به اعتلا به چشم یک پروژه دیده شده است نه یک پروسه. ما بر اساس فرمایشات امام خامنه‌ای، اقتضائات ماموریتمان و شرایط جامعه متوجه می‌شویم که اعتلا کار مقطعی برای یک موضوع و منظور خاص نیست بلکه بایستی خودمان را در بسترشرایط با در نظر گرفتن دو نکته پیش برندگی و پیش روندگی بحث اعتلا ببینیم و با توجه به آن، قشر خود و یا در کلامی سازمان بسیج را در این مسیر قرار داد تا در جهت گیری، هدایت، حمایت و نظارت حضور فعال داشته باشد.

وی افزود: لازم به ذکر است که در 40 سالگی انقلاب دیگر برنامه ریزی‌های کوتاه مدت ثمر بخش نخواهد بود. بسیج بایستی برنامه‌ای مدون و طولانی مدت 10 الی 12 ساله برای تحقق این هدف برنامه ریزی کند و از صفر تا صد این نکته که یک مداح و ستایشگر از جهات سیاسی، علمی، عملی و ... به چه نیاز دارد تبیین شود. در حقیقت بایستی در ابتدا ستایشگر تراز انقلابی را تعریف کرد و سپس اقداماتی که باید انجام داد، مشخص گردد.

ربیعی به عرصه‌هایی که بسیج بدین منظور باید در آنجا فعالیت کند پرداخت و گفت: نونهالان و نوجوانان افرادی هستند که در آینده می‌توانند به ستایشگری و مداحی بپردازند. برنامه‌هایی برای این سنین باید لحاظ کرد، مثلا آموزش و پرورش مسابقات قرآن خوانی و مداحی برگزار می‌کند و این مسابقات اثر بخش می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین این بخش را باید فعال کنیم و آموزش‌های لازم را به نوجوانانی که در این زمینه استعداد و علاقه دارند آمورش انجام خواهیم داد. و این را باید در نظر بگیریم که تمام این اقدامات را با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب انجام داده و بر اساس آن جلو رفت تا ثمر بخش باشد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات