گردهمایی بزرگ دانشجویان بسیجی با هدف تشکیل هسته های مطالبه گری در جامعه با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۳۴
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

اجتماع بزرگ دانشجویان مطالبه گر در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، گردهمایی بزرگ دانشجویان بسیجی دانشگاه های اردبیل با هدف تشکیل هسته های مطالبه گری در دانشگاه ها و جامعه با حضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش با بیان اینکه علم و فناوری، عدالتخواهی از جمله رسالت های دانشجویی است، گفت:دانشجویان در عرصه اقتصاد نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند و می توانند در دانشگاه هادر این زمینه به ایفای نقش بپردازند.

وی از شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و واحدهای فناور و پارک علم و فناوری به عنوان مراکزی نام برد که دانشجویان می توانند با مراجعه ب آنها ایده های خود را دانش و به التبع به ثروت تبدیل کنند.

حبیبی مطالبه گری را از جمله مهمترین رسالت های دانشجویان نام برد و گفت: مطالبه گری درست و منطقی که به ارائه راهکار منجر شود در واقع بیمه کننده نظام است.

وی در ادامه سخنان خود به رویکرد جدید قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای سلامت در حوزه های حساس کشور، اصلی ترین کاری است که قوه قضائیه شروع کرده و موجب امیدآفرینی در جامعه شده است.

وی جلوگیری از رانت خواری ها را از نشانه های تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و از دانشجویان خواست تا با تبدیل مطالبات جدی به گفتمان در جامعه شأن و منزلت واقعی خود در جامعه را ترسیم کنند.

غبارزدایی از جامعه وظیفه دانشجویان مطالبه گر است

سجاد علیپور مسئول هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز در ادامه این همایش به تبیین اهداف راه اندازی هسته های مطالبه گری در دانشگاه ها پرداخت و گفت: حرکت در مسیر مسئله محور سه بعد اساسی دارد که یک جهت آن رویکرد علمی است.

وی با بیان اینکه برخی مسائل نیاز به مطالبه گری و پیگیری دارند،گفت: وقتی بسیجیان وارد میدان عمل شدند تا به حل مسائل بپردازند، تحقیق و پژوهش بهترین بستر را برای فعالیت انها فراهم می کند.

مسئول هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه مطالبه گری با نق زدن و اعتراض متفاوت است، گفت: در مطالبه گری راه کار حل مسئله ارائه می شود که گره گشا است.

وی به شاخصه های مطالبه گری نیز اشاره کرد و گفت: اشراف به موضوع، پیگیری مستمر و ارائه راهکار از مهمترین ویژگی های یک مطالبه گر است.

علیپور در پایان سخنان خود به مسائل عمده استان اردبیل اشاره کرد و گفت: اشتغال، دلالی در کشاورزی و سیستم حمل و نقل مهمترین مشکلاتی است که مردم اردبیل با آن مواجه هستند.

مسئول هسته های مطالبه گری بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود از دانشجویان مطالبه گر خواست تا با علم و آگهی و تحقیق کافی نسبت به مشکلات با ارائه راهکارهای عملی وارد مطالبه گری از مسئولین شوند تا با حل مشکلات مردم زمینه های تعالی و پیشرفت جامعه را فراهم کند.

ارسال نظرات