مدیر آموزش و پرورش قشم از مشارکت ۲۱۳ امام جماعت در اقامه نماز مدارس و برگزاری گفتمان‌های دینی با محور نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۲۰ مدرسه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۴۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ، بهرام پوراشرف صبح امروز در اجلاسیه نماز و مدرسه این شهرستان اظهار داشت: ۲۱۳ امام جماعت در اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مدارس قشم مشارکت دارند.

مدیرآموزش و پرورش قشم افزود: گفتمان‌های دینی با محور نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز در ۲۰ مدرسه در حال برگزاری است.

امام جمعه شهرستان قشم نیز با اشاره به جایگاه نماز در دین اسلام، گفت: توجه به نماز از مهمترین مولفه‌های بقای دین و ارزش‌های الهی در جامعه به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم تصریح کرد: اگر خللی به نماز وارد شود تمامی ارزش‌ها سقوط می‌کند و این یکی از جنبه‌هایی است که  اقامه نماز نخستین وظیفه مسوولان و کارگزاران قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم اقامه نماز با کیفیت و توجه به مقدمات آن، ادمه داد: چنین نمازی مانعی در برابر ضد ارزش‌ها برای فرد، خانواده و اجتماع است.

امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: از مهمترین شرایط قبول شدن نماز در پیشگاه الهی، حلال خواری و پاکیزگی نمازگزار است که توجه به همین مقدمه گرایش به بسیاری از منکرات را از بین می‌برد.

فرماندار قشم نیز گفت: باید با برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از روش‌های علمی به فرهنگ‌سای و ارتقای جایگاه نماز در در جامعه پرداخت.

علیرضا نصری افزود: احتیاج درونی انسان به خدا و نیاز بیرونی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که با توجه ویژه به نماز و پیامدهای آن برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارائه شیوه‌هایی کارآمد برای ترغیب دانش اموزان به نماز مهمترین دستاورد چنین اجلاسیه‌هایی به شمار می‌رود.

فرماندار قشم تاکید کرد: بهره‌وری آموزش و پرورش در حوزه نماز نیازمند سنجش و آسیب‌شناسی است و ما دولتمردان نیز باید اقدامات خود را در حوزه نماز گسترش دهیم.

ارسال نظرات