به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها مراسم سخنرانی و مرثیه سرایی با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۷۸۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این مراسم  زهرا گنجی از مبلغین مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها به بیان گوشه هایی از زندگی پربار این بانوی بزرگوار پرداخت.
گنجی گفت: در تاریخ آمده است که مأمون عباسی در سال 200هجری قمری امام رضا علیه السلام را از مدینه به مرو آورد و حضرت معصومه سلام الله علیها در سال 201 هجری قمری به خاطر شوق و اشتیاقی که به برادرشان داشتند به مرو حرکت کردند زمانی که به ساوه رسیدند دچار بیماری شدند و درخواست کردند که ایشان را به قم منتقل کنند تا در آنجا اقامت داشته با شند.
وی افزود: شهر قم دارای خصوصیات ویژه ای است و از این میان وجود مضجع نورانی حضرت معصومه سلام الله علیها بارزترین این ویژگی هاست، حتی روایت شده کشتی حضرت نوح علیه السلام در جریان طوفان زمانی که به خاک قم رسید مدتی توقف کرد.
این مبلغ حوزه گفت: حرم مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها شعبه ای از بیت النور نبی اکرم صلی الله علیه و آله است و تنها امامزاده ای است که هیچ اختلافی در سند زیارتشان نیست و سه امام معصوم تاکید ویژه ای برای زیارت این بانوی مکرمه داشته اند.
وی تأکید کرد: قم حرم چهارده معصوم است زیرا نور معصومین در این وجود مقدس تجلی دارد.
قرائت زیارتنامه حضرت و مرثیه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات