خبرهای داغ:

یادواره شهدای لاله‌های شرق اصفهان برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) گفت: یادواره شهدای لاله‌های شرق اصفهان از روز سه‌شنبه به مدت 3 شب در بخش مرکزی اصفهان، دهستان برآن شمالی، مهدیه رزمندگان اسلام روستای وجاره برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۳۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرهنگ پاسدار جواد داستانی در نشست خبری یادواره شهدای شرق اصفهان (لاله‌های شرق) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند خون شهدا هرگز در تاریخ هدر نمی رود و دشمنان فهمیده‌اند که با ابزارهای جنگی حریف ما نشده و یادواره ای شهدا راه‌کاری برای مقابله با جنگ نرم دشمن است و همچنین برای جوانان و نوجوانان راه و نقشه بسیار بزرگ و مهم است.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما در جامعه اسلامی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و شهدا سرافرازی و افتخارات و امنیت امروز کشور را به به خوبی تامین کرده‌اند. شهدا حق بزرگی به ما دارند با از خودگذشتگی و ایثار امنیت کشور را تامین کرده‌اند. باید فرهنگ ایثار و شهادت را به ویژه با گرامیداشت پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان شهدای زنده در جامعه نهادینه کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) به برگزاری یادواره سرداران، فرماندهان و هزار شهید شرق اصفهان اشاره و در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار شرق اصفهان در همه عرصه‌های انقلاب حضور موثری داشته‌اند و همچنین شرق اصفهان در راستای اقتصاد مقاومتی نیز پیشتاز بوده است.

وی به اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای این یادواره اشاره و بیان کرد: تشکیل ستاد برگزاری یادواره شهدا در فرماندارای شهرستان، تشکیل تیم‌هایی برای سرکرشی  و دعوت از خانواده شهدای شرق اصفهان، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در هفته بسیج، برگزاری یادواره شهدای بخش، شهرها، روستاها و دانش‌آموزی، برگزاری برنامه شهید آبروی محله، برگزاری شب شعر با شهدا در دهه بصیرت، برگزاری جشنواره سرود شهدای شرق اصفهان، برگزاری مسابقات ورزشی جام لاله‌های شرق ویژه برادران و خواهران، برگزاری مسابقه عکس و دلنوشته، اکران فیلم‌هایی با موضوع شهدا، اعزام ویژه راویان دفاع مقدس به مدارس و تجلیل از فرزندان نخبه شاهد در منطقه شرق از اقداماتی است که در راستای این یادواره برگزار شده است.

داستانی گفت: این یادواره به مدت 3 شب از 19 آذر ماه آغاز می شود و در ویژه برنامه‌ای میزبان نمایندگان 180 هزار نفر جمعیت شرق اصفهان برگزار هستیم و از خانواده معظم شهدا و بسیجیان شرق اصفهان تقدیر و تشکر را داریم.

وی بیان کرد: با همکاری دهیاران، شهرداران و شوراهای اسلامی وسیله ایاب و ذهاب در همه بخش و شهرها برای علاقه‌مندان پیش‌بینی شده است. برای انتقال خانواده شهدا نیز وسیله حمل و نقل ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین در کنار این یادواره نمایشگاهی با غرفه‌های مختلفی از جمله کتاب، سواد رسانه، دشمن پنهان، ادوات و تجهیزات نظامی، بازسازی ماکت عملیات محرم، فرق و ادیان، شهدا، طب و اسلامی، آشنایی مردم با انرژی هسته‌ای، سبک زندگی اسلامی، ایرانی، مشاوره خانواده، تیراندازی و عکاسی برپا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) گفت: ویژه برنامه این یادواره در روز پنج شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در بخش مرکزی اصفهان، دهستان برآن شمالی، مهدیه رزمندگان اسلام روستای وجاره برگزار می‌شود. شرق اصفهان با تقدیم هزار شهید به انقلاب اسلامی در استان اصفهان سربلند بوده است و 6 هزار رزمنده در شرق اصفهان خدمت کرده و بالغ بر 1200 جانباز و بالغ به 60 آزاده در این منطقه حضور دارند.

وی به اهداف برگزاری این یادواره اشاره و بیان کرد: زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اصیل اسلامی، وحدت و یکپارچی، ولایت شناسی و ولایت‌مداری، جمع آوری و تدوین آثار باقی مانده از شهدای گرانقدر، ترویج فرهنگ بالای ایثار و روحیه شهادت طلبی، تکریم از شهدای مدافع امنیت و مدافع وطن، حل مشکلات خانواده شهدا، تبیین شرایط منطقه جهان اسلام و انقلاب اسلامی و دلایل حضور در صف مدافعان حرم و برقراری امنیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی از اهداف برگزاری چنین یادواره‌هایی است.

سرهنگ داستانی اظهار داشت: سخنران این مراسم سردار سید محمد باقر زاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح  است. همچنین خادمان افتخاری آستان قدس رضوی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: دست‌آورد برگزاری یادواره شهدا آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با سبک زندگی شهدا بوده است همچنین با برگزاری چنین یادواره‌هایی توانسته‌ایم بانک اطلاعاتی از شهدا، ایثارگران و جانبازان به دست آوریم.

انتهای یپام/

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار