خبرهای داغ:
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) خبرداد:
زمانی با اشاره به خدمات پژوهشی و فرهنگی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) از ترجمه و انتشار بیش از ۳۰ اثر پژوهشگاه امام صادق (ع) در خارج از کشور خبرداد.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۷۳
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، «حبیب زمانی» پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۱۸ آذر) در نشست خبری که به مناسبت معرفی فعالیت‌های پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) قم در محل این پژوهشگاه برگزار شد، با اشاره به رصد و پاسخ به شبهات و پرسش‌های شرعی، اعتقادی و دانش سیاسی مورد نیاز نیرو‌های مسلح در پژوهشگاه امام صادق (ع) ابراز داشت: گسترش خدمات علمی در حوزه علوم اسلامی و انسانی به ارتش‌های کشور‌های مسلمان و نهضت‌های آزادی بخش جهان اسلام از طریق مبادی مربوط نیز دنبال شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) افزود: موج چهارم جنگ نرم، امنیت در قرآن و سنت، انسان مطلوب، جنگ و صلح در اسلام، جغرافیای مذهبی سوریه، عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس و مجموعه کتاب‌های جنگ نرم و ابعاد آن از جمله آثار فاخر پژوهشگاه محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد آثار ترجمه شده در پژوهشگاه به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی بیش از ۳۰ جلد است که برخی از آن‌ها مانند آثار جنگ از دیدگاه فقه اسلامی ترجمه آثار الحرب فی الفقه الاسلامیه در شانزدهمین دوره جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر شناخته شد.

دکتر زمانی با اشاره به این که برخی از آثار پژوهشگاه در کشور‌های دیگر نیز ترجمه و منتشر شده است، گفت: همچنین دوست داران انقلاب اسلامی و شیعیان تا کنون بخشی از آثار پژوهشگاه از جمله کتاب‌های «شیعه و جهان» را اندونزی، «امر به معروف و نهی از منکر» را در هندوستان و پاکستان، «اصول پنجگانه اعتقادی» را در هندوستان، «پیام‌های عاشورا» را در بحرین، «مع الرکب الحسینی» را در لبنان و عراق ترجمه و در نوبت‌های متعدد منتشر کرده اند.

وی ابراز داشت:نرم افزار‌های زمزم نیز مرجع خوبی برای بهره مندی از آثار پژوهشگاه محسوب می‌شود، نرم افزار کتابخانه دیجیتال زمزم ۱ تا ۳ در قالب هشت موضوع قرآن و حدیث، اخلاق اسلامی، تاریخ و سیره، جهاد و دفاع، مطالعات سیاسی، امام حسین (ع) و عاشورا، عقاید و فقه و احکام از آثار مطالعاتی پژوهشگاه تهیه شده است و در کتابفروشی زمزم هدایت باری عرضه به متقاضیان موجود است.

وی تصریح کرد:دو فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش‌های سیاست اسلامی، دوفصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های دفاعی امنیتی اسلام، دو فصلنامه علمی تخصصی پژوهش‌های تمدن نوین اسلامی، دوفصلنامه علمی تخصصی راهنما شناسی و فصلنامه فرهنگی بصیرتی تبلیغی پیام نیز در تارنمای نشریات علمی پژوهشگاه منتشر می‌شود.
ارسال نظرات