معاون سیاسی و امنیتی استاندار دلیل عدم حضور خود و استاندار را در مراسم روز دانشجو در دانشگاه لرستان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۳۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود ثمینی امروز در جمع دانشجویان با اشاره به عدم حضور وی و استاندار لرستان در مراسم دانشجو در 16 آذر در دانشگاه لرستان، اظهار کرد: عدم حضور ما در دانشگاه لرستان این بود که این برنامه با پایان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و تشکیل هیات اجرایی تداخل پیدا کرد.

وی افزود: اما بلافاصله با رییس دانشگاه لرستان تماس و از وی خواستیم مراتب عذرخواهی را به دانشجویان اعلام کند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان تاکید کرد: علت عذر خواهی ما نیز جایگاه ویژه دانشجویان به عنوان قشر متعهد و فرهیخته جامعه بود.

ثمینی در ادامه با بیان اینکه جنبش دانشجویی همواره حق طلب و ظلم ستیز بوده، تصریح کرد: بیان صریح مطالبات مردم و پیگیری آنها از دیگر خصوصیات جنبش دانشجویی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه سیل به زیر ساخت‌های استان خسارت‌های زیادی وارد کرد، گفت: اما با مدیریت خوب در آن مقطع تلفات جانی نداشتیم جز چند نفر که دلایل خاصی داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان کرد: دولت در خصوص تخصیص اعتبارات سیل سه موضوع جان مردم، معیشت و سرپناه سیل‌زدگان را در اولویت قرار داد.

ثمینی اضافه کرد: با توجه به آمار حدود 37هزار واحد مسکونی در سیل دچار خسارت شد که برای بازسازی و تعمیر اعتباراتی شامل وام کم بهره، بلاعوض و معیشتی تخصیص داده شد.

وی در مورد توجه به مناطق محروم و حاشیه‌نشین خرم‌آباد نیز توضیح داد: با توجه به اهمیت مناطق سعی کردیم  برای ساخت و ساز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مردم را وارد قضیه کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان گفت: در این زمینه حدود 6 دفتر تسهیلگری در اطراف شهر خرم‌آباد  ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم در طرح بازآفرینی پایدار شهری که متوازن ساختن بخش محروم با بخش متوسط جامعه است، دستگاه‌های اجرایی سالیانه 30 درصد از اعتبارات فرهنگی و ... را همراه با سایر اعتبارات پروژه‌ها همراهی کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات