در بین طلاب خواهر بافقی برگزار شد:

بررسی عناصر تعیین کننده شادی از منظر اسلام

نشست علمی پژوهشی بررسی عناصر تعیین کننده شادی از منظر اسلام در جمع طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا (س) با حضور کارشناس نشست خانم وجیهه دهقانزاده برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۷۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق،  وجیهه دهقانزاده در بیان هدف برگزاری این نشست گفت: برانگیختن شور و نشاط بیشتر در طلاب و آشنایی با عوامل ایجاد کننده شادی در زندگی و جایگاه آن در اندیشه اسلامی از جمله اهداف این مقوله می‌باشد.
وی اظهار کرد: مفهوم شادی ۲۵ بار با الفاظ مختلفی در قرآن کریم آمده و یکی از باب‌های منابع روایی به «ادخال السرور» اختصاص داده شده است.
این پژوهشگر حوزوی افزود: یکی از نیاز‌های انسان، میل به سرور، بهجت و لذت در زندگی است. اضطراب‌های فکری وتنش‌های روانی از مشکلات جدی انسان عصر کنونی است که منجر به کاهش احساس شادی شده است.
وجیهه دهقانزاده گفت: از منظر اسلام، شادی بزرگترین موهبت الهی برای انسان است، حال انکه مشکل بسیاری از اشخاص در قرن اخیر این است که شادی را در هیاهوی بیرون جستجو می‌کنند. تعبیر و تفسیر دین از شادی این است که شادی خود هدف نیست بلکه عاملی مهم وموثر برای رسیدن انسان به کمال عالی انسانی است.
وی اظهار کرد: از عناصر تعیین کننده شادی ازمنظر اسلام می‌توان به مطالعه وتلاوت قرآن با صوت خوش، شنیدن موسیقی‌های حلال، مثبت اندیش بودن، یاد خدا، بخشش دیگران، صدقه دادن، خواب صحیح، رعایت حقوق دیگران و ایستادگی وصبر در گرفتاری‌ها و مشکلات، عدم دلبستگی به دنیا و تجملات، تفریح و سفر، داشتن تغذیه صحیح، اخلاق خوب و ... اشاره نمود.
در پایان نشست به سوالات طلاب و دانش پژوهان در زمینه شادی پاسخ داده شد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات