خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: در موضوع اشتغال با آموزش و شبکه سازی مردم در رسته های شغلی اولویت دار در روستاها آموزش های میدانی را برای افزایش بهره وری و تثبیت اشتغال موجود آغاز کردیم که نقش موثری در ایجاد مشاغل جدید و افزایش بهره وری داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۰۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی استان در دیدار مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادی سپاه و مسئولین دهستانها با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: از ابتدای تشکیل قرارگاه پیشرفت و آبادانی سه سال می گذرد و این قرارگاه به دنبال کار همه جانبه در عرصه عمرانی، سلامت، اشتغال، فرهنگ و تعلیم و تربیت در روستاهای هدف است.

 وی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی دنبال عملیاتی کردن مدلی در قالب الگویی انقلاب اسلامی در پیشرفت روستاها مبتنی بر مناطق هدف روستایی است و استفاده از ظرفیت های مردمی و روحانیونی که در منطقه مستقر شدند با تدوین نقشه راه و سند مطالعاتی در روستاها است.

هنری ادامه داد: در جهت برنامه ریزی برای اجرای عملیات قرارگاه و تربیت نیروی انسانی در آن روستاها قرارگاه نقش مهمی دارد به نحوی که نیروی انسانی تربیت شده منشأ تحول در نقاط محروم استان شوند.

وی با بیان اینکه در عرصه های مختلف فعالیت داریم  گفت: در عرصه های فرهنگی بیش از 25 روحانی به عنوان امام روستا در روستاهای مناطق محروم ساکن شدند و در این سالها منشا تحول در روستاها شدند و نمونه های الگویی متنوعی را در کار تسهیل گری میدانی و با نقش پیشرانی در عرصه های 5گانه  توانستند الگوهای موفقی ایجاد کنند تا با مستند سازی الگوها بتوانیم موضوع را در سراسر استان گسترش دهیم .

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان با بیان اینکه روحانیون در روستاها برنامه های متنوعی با ارتباط تنگاتنگ با مردم اجرا می کنند افزود: در چند ماه اخیر برنامه های فرهنگی خوبی اجرا شده  در ایام اربعین با استفاده از ظرفیت خیرین  اعزام تعداد بسیاری از افرادی که اولین بار در پیاده روی اربعین حاضر شدند با همکاری امامان روستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث سلامت به دنبال سبک زندگی اسلامی و اصلاح الگوی تغذیه هستیم  گفت: جلسات آموزشی در روستاها برگزار شده  و سفیران سلامت آموزش دیدند. در زمینه سلامت برای اینکه موضوع را در کل استان نهادینه کنیم علاوه بر روستاها، با دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش تفاهماتی داریم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

هنری ادامه داد: آخرین تفاهمی که داشتیم  در موضوع تدوین کتب پیش دبستانی ورود کارگروه سلامت و تعلیم و تربیت را داشتیم و دوره های آموزشی برای مربیان پیش دبستانی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهماتی با دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت هایی که دارند و بلااستفاده است مثل مدارسی که در روستاها بلا استفاده مانده منعقد کردیم تا به عنوان کارگاه های اشتغال راه اندازی شوند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان افزود: در موضوع اشتغال با آموزش و شبکه سازی مردم در رسته های شغلی اولویت دار در روستاها آموزش های میدانی را برای افزایش بهره وری و تثبیت اشتغال موجود آغاز کردیم که نقش موثری در ایجاد مشاغل جدید و افزایش بهره وری داشته باشد.

 وی ادامه داد: با تعامل با نهادهای مختلف  توانستیم ظرفیت نهادهای مختلف مثل بنیاد برکت و کمیته امداد را به کار بگیریم یعنی در جاهایی که آموزش دادیم همان افراد توانمندی که مشکل منابع اعتباری دارند را معرفی کنیم تا پرداخت تسهیلاتی که از جاهای دیگر وجود دارد هدفمند شوند.

هنری گفت: در روستاها بیش از 100 پروژه عمرانی محقق شده است و در دو ماه اخیر با ظرفیت خیرین  بیش از 150میلیون تومان از کمک خیرین برای اجرای پروژه های عمرانی در روستاها هزینه کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها