رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۷۰ پروژه بزرگ و کوچک بهداشتی و درمانی در منطقه شرق استان در حال ساخت و بهره برداری است.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۰۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سالن اجتماعات بیمارستان بهار با تشکر از حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استان بویژه معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در این جلسه اظهار کرد: پیشینه بهداشت و درمان این مجموعه به ۵۰ سال قبل باز می گردد و در ۱۱ سال قبل این مجموعه به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شد.
وی با بیان اینکه سرعت رشد شاهرود در شاخص های مختلف و بویژه سیمای سلامت ، بالاتر از متوسط کشور است افزود: امید به زندگی جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ، ۷۸ سال است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به وجود ۸۰۰ تخت بیمارستانی فعال بخش دولتی در شاهرود وجود دارد که نسبت آن ۲/۷ ٪جمعیت می باشد گفت: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۱۴ می باشد که با توجه به نسبت ۱۱ کشور ، درخواست مساعدت در جبران این مقوله را داریم.
وی ادامه داد: ۲۰۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ۴ دانشکده مشغول به تحصیل می باشند.‌
وی با بیان اینکه نسبت خانه بهداشت به روستائیان در سطح شهرستان ۹۵۰ می باشد افزود: ۲۸ مرکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستانهای شاهرود و میامی فعالیت دارند.
چمن با اشاره به اینکه امروز به تایید وزارت بهداشت ، درمان و علوم پزشکی ، یکی از بزرگترین مراکز اورژانس بیمارستانی کشور در شاهرود افتتاح شدگفت: خوشبختانه موردی از مرگ و میر در موضوع آنفولانزا در منطقه شرق استان اتفاق نیفتاده است.
وی اضافه کرد: با راه اندازی مرکز آنژیو گرافی و آنژیو پلاسی شاهرود ، بطور متوسط در هر ماه از ارجاع تقریبا ۱۰۰ بیمار قلبی به استانهای دیگر کشور جلوگیری شده است
چمن تصریح کرد: ۷۰ پروژه بزرگ و کوچک بهداشتی و درمانی در منطقه شرق استان در حال ساخت و بهره برداری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها