خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: موانع و چالش های موضوع را منعکس کردیم و موضوع برخی اقشار که گلایه داشتند را به وزارتخانه اعلام کردیم تا 20 آذر آخرین مهلت است که اگر کسی ثبت نام نکرده اعتراضش را در سامانه وارد کند.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۲۷
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

غلامرضا اشرفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هدف از اجرای طرح یارانه حمایت معیشتی را رسیدگی و توجه بیشتر به دهک های پایین جامعه و حمایت از اقشار نیازمند دانست و اظهار داشت: مبلغ سبد حمایتی مربوط به قشر خاصی نیست برخی از اقشار را با جمعیت بالاتر و برخی از اقشار را با درصد جمعیتی کمتر در برگرفته است.

وی اضافه کرد: 226هزار و 461 نفر جمعیت یارانه بگیر استان است که از این تعداد تا کنون 177 هزار و 623 خانوار مربوط به دهک های پایین جامعه سبد حمایت معیشتی دریافت کرده اند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: خانوارهای یک نفره 55هزار تومان، دو نفره 107  هزار تومان، سه نفره 137هزار تومان، چهار نفره 174هزار تومان و پنج نفر به بالا 205هزار تومان به عنوان بسته حمایت معیشتی دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مابقی افراد از جمعیت استان که بسته معیشتی دریافت نکرده اند برخی اعتراض کردند که اعتراض آنان در دست پیگیری است و بنا است تا قبل از واریز یارانه کمک معیشتی بعدی تکلیف افرادی که معترض هستند مشخص شود.

افراد تا 20 آذر مهلت دارند که درخواست و اعتراض خودشان را اعلام کنند

اشرفی، شماره گیری کد دستوری *6369# را برای ثبت اعتراض متقاضیان اعلام کرد و گفت: بسترهایی برای سالمندان وافرادیکه تلفن همراه ندارند وجود دارد و متقاضیان میتوانند با شماره حساب یارانه و شماره ملی سرپرست خانوار با مراجعه به سایت hemayat. mcls. gov. ir فرآیند کار را دنبال کنند.

وی ادامه داد: پس از بررسی استطاعت مالی سرپرست خانوار تا قبل از واریزی بعدی نتیجه اعلام می شود بنابراین پس از ارسال پیامک و دریافت کد رهگیری به سامانه مراجعه و پیگیری بعدی را داشته باشند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: تصمیم گیری بر اساس داده های بانک های اطلاعاتی است و این سیستم اعتراضی گذاشته شده تا افرادی که خودشان را مستحق دریافت بسته حمایتی می دانند تقاضای خود را اعلام کنند و با توجه به ورود داده ها به سیستم نتیجه استخراج می شود.

وی بیان داشت: خراسان جنوبی استان سوم کشور در طرح حمایتی معیشتی است و حدود 79درصد از واجدین شرایط یارانه بگیر استان تحت پوشش بسته حمایت معیشتی قرار گرفته اند.

اشرفی به روستاییان که گلایه مند هستند نیز گریزی زد و گفت: موانع و چالش های موضوع را منعکس کردیم و موضوع برخی اقشار  که گلایه داشتند را به وزارتخانه اعلام کردیم  تا 20 آذر آخرین مهلت است که اگر کسی ثبت نام نکرده اعتراضش را در سامانه وارد کند.

وی با بیان اینکه هم وطنان صبر و اطمینان داشته باشند که به تمام درخواست ها رسیدگی می شود ادامه داد:  27 و 29 آبان و 2آذر سه بار بسته حمایتی واریز شده و بلافاصله از پنجم آذر رسیدگی به درخواست های مردم در وزارتخانه به طور جدی پیگیری شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: بخشی از اقشار و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی با درصد  بالا و بخشی از اقشار با درصد پایین تری در این طرح قرار گرفتند. هیچ قشری را کامل شامل نشده و مختص دهک های پایین جامعه است.

وی بیان کرد: تلفن 32400114 داخلی 215و216 آماده پاسخگویی به هموطنان بویژه گلایه ی تعدادی از اهالی محترم روستاها می باشد.

 اشرفی متذکر شد: اگر افرادی اعتراضی دارند بایستی از طریق کد دستوری و سامانه حمایت تا پایان وقت فردا ثبت نام کنند و اطلاعیه هایی که از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود را پیگیر باشند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها