مدیرکل محیط زیست لرستان از آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۴۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در جمع خبرنگاران گفت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد گونه های شاخص و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سالهای قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان با آماربرداری منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد آغاز شد.

وی، اظهار داشت: این سرشماری با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان، معتمدین محلی، سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و متخصصین انجام می گیرد.

مدیرکل محیط زیست لرستان، با اشاره به تنوع زیستی بالای استان لرستان گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال ‌های اخیر در خصوص احداث پاسگاه ‌ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌ سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته، امیدواریم شاهد افزایش جمعیت گونه‌ های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق باشیم.

فتحی بیرانوند، گفت: در این سرشماری گونه‌های شاخص حیات وحش شامل کل و بز، قوچ و میش و خرس و پلنگ در سطح مناطق تحت مدیریت استان شمارش می شوند.

وی، اظهار داشت: پس از بررسی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود و نیز وضعیت زیستگاه ها نسبت به ارتقاء وضعیت موجود برنامه ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات