مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۴۵ مرکز تحت نظارت این نهاد، خدمات هنردرمانی را به مددجویان ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۵۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با فتائی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،  توانمندسازی جامعه هدف را دغدغه مهم بهزیستی برشمرد و اظهار داشت:‌ چنانچه معلولی به عنوان ورزشکار و یا هنرمند موفق و در جامعه مطرح می‌شود، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس و انگیزه، موقعیت های بهتری در جامعه خواهد داشت.

وی اظهار کرد:  در 45 مرکز تحت نظارت بهزیستی به 1700 نفر خدمات نگهداری و آموزشی ارائه می شود و هنر درمانی در این مراکز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اداره ارشاد در بحث معلولین، زنان سرپرست خانوار و معتادین بهبود یافته می‌تواند به ما کمک نماید گفت: 45هزار نفر مستمری‌بگیر تحت پوشش، عنوان کرد: اداره کل ارشاد می تواند با نگاه مددکاری یاری رسان ما باشد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی چاپ کتاب معلولان تصریح کرد:‌ پیشنهاد می شود به منظور نمایش هنر معلولان فعال در موسیقی، جشنواره ای با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود هرچند که تلاش می کنیم مرزبندی‌ها را از بین برده و در گروه‌های موسیقی استان از ظرفیت هنرمندان معلول استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: توانمند سازی معلولان هدف اصلی سازمان بهزیستی است و ما این آمادگی را داریم که با خدمات و فعالیت های فرهنگی و هنری، اداره کل بهزیستی استان را در این روند یاری دهیم.

احمدحسین فتایی تصریح کرد: جامعه هدف ما به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی ختم می شود و بخشی از فعالیت‌ها از جمله شورای فرهنگ عمومی، تمام اقشار جامعه را شامل می شود اما خدمت‌رسانی فرهنگی و هنری به معلولان یک افتخار بزرگ است.

وی افزود: باید تفاهم نامه ای میان ۲ دستگاه برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت اساتید رشته‌های مختلف هنری جهت حضور در مراکز توانبخشی بهزیستی و ارائه آموزش‌های تخصصی به معلولان منعقد و بر اساس آن عمل شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات