وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد زیر ۲۵ سال در کشور بصورت صد در صد انجام می شود گفت: روز شنبه هفته آینده موافقت اصولی تاسیس دانشکده دندانپزشکی شاهرود صادر می شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۵۳
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
صدور موافقت اصولی دانشکده دندانپزشکی در شاهرود/واکسیناسیون صدرصد افراد زیر ۲۵ سال کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سعید نمکی در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سالن اجتماعات بیمارستان بهار در سخنانی با اشاره به اینکه در سالهای قبل از انقلاب دچار بهم ریختگی های شاخص سلامت در کشور بودیم اظهار کرد: در قبل از انقلاب بازای هر ۱۰۰۰ تولد ۱۲۰ نوزاد فوت می کردند.‌
وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز در شاهرود میزان مرگ و میر کودکان ۱۱ در هر ۱۰۰۰ تولد زنده است افزود: مرگ و میر زنان به کمتر از یک دهم قبل از انقلاب رسیده است
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امروز واکسیناسیون افراد زیر ۲۵ سال در کشور بصورت ۱۰۰ درصد انجام می شود گفت: امسال موفق شدیم تا برای اولین بار گواهی حدف سرخک را از سازمان جهانی بهداشت دریافت نماییم.
وی تصریح کرد: امروز دچار گرفتاری ها یا بیماری هایی هستیم که با واکسن قابل پیشگیری نیست که از جمله می توان به بیماری های قلب و عروق ، حوادث جاده ای ، دیابت و ... اشاره کرد که وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند تمام آنها را به تنهایی درمان نماید و نیازمند مشارکت همه مردم است
نمکی ادامه داد:طرح جامع سلامت بعنوان طر ح موفق دولت تدبیر و امید توانست در رسیدگی به بیماران صعب العلاج بار سنگینی را از دوش بیماران بردارد.
وی اضافه کرد: اولین گام در مرحله دوم اجرای طرح تحول سلامت ، تقویت زیر ساختهایی بود که پیشگیری بر درمان را بعنوان اولویت مطرح نماید.
وزیر بهداشت اضافه کرد: سیستم ارجاع ، پزشک خانواده و پرونده الکترونیک در راستای گام دوم طرح تحول سلامت اجرایی گردید.
وی با بیان اینکه موج فشار خون و دیابت در کشور سبب شده تا هر چه دستگاههای دیالیز را زیاد کنیم باز هم با کمبود مواجه باشیم گفت: ما در برنامه کنترل فشار خون موفق شدیم تا ۵۰ درصد از جمعیت ۴۰ میلیونی تحت پوشش را معاینه نموده و در این راستا بیش از ۲۶۰۰۰۰۰ مورد فشار خون بالا را یافتیم که از مشکل خود مطلع نبودند .
نمکی تصریح کرد: در برنامه کنترل فشار خون ، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ، یکی از دانشگاههای موفق در این زمینه بود.
وی با بیان اینکه طرح هر خانه یک‌پایگاه سلامت ، جامعه محور شدن سلامت را در سطح کشور فراهم می نماید افزود:ماجامعه محور کردن آموزش علوم‌پزشکی را با توجه به تاثیر مولفه های موثر بر سلامت در سطح خانواده ها مد نظر داریم.
وزیر بهداشت تصریح کرد: دانشگاه باید هویت مستقل خود را داشته باشد و لذا بر همین اساس احکام روسا و اساتید را شخصا ابلاغ می نمایم و لذا استقلال دانشگاه علوم پزشکی و هیات امنای آن را نیز اعلام می نمایم.
وی با بیان اینکه موافقت اصولی تاسیس دانشکده دندان‌پزشکی شاهرود روز شنبه صادر خواهد شد گفت: از روز اول که به این وزارت خانه آمدم با کوهی از مشکلات اقتصادی روبرو شدم و با ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان کسری منابع ، این مجموعه را تحویل گرفتم که ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان بدهی آن مربوط به بیمه ها بود.
نمکی با بیان اینکه من وزیر بهداشت اصول گرایان ، اصلاح طلبان ، شیعیان ، اهل تسنن و حتی زندانیان محکوم به اعدام هستم افزود: موج نفس گیر آنفولانزای اخیر با تلاش کادر محترم پزشکی و پرستاری کشور خوشبختانه مهار گردید و من در مقابل تک تک این عزیزان زانو زده و تشکر می کنم .
وی با بیان اینکه کارانه پرسنل بهداشتی کشور بزودی پرداخت خواهد شد، با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستانی در استان سمنان بحمدلله سرانه خوبی می باشد افزود: اورژانس بزرگ شاهرود ، یکی از زیباترین و با کیفیت ترین مراکز اورژانس بیمارستانی کشور است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه یکی از نگرانی ها و دغدغه های رهبر معظم انقلاب رشد منفی جمعیت در بیست سال آینده است گفت: مرکز درمان ناباروری بهار شاهرود بصورت رایگان به خدمات دهی به خانواده های دارای مشکل ،مساعدت خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز کمبودهای دارویی ما یک سوم کمبودها به نسبت سال قبل می باشد عنوان کرد: در بیست هفته آینده ، هر هفته ۵۰ پروژه بهداشتی و درمانی در سطح کشور افتتاح خواهد شد.
نمکی همچنین گفت: شبکه بهداشت و درمان میامی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها