دکتر احمدرضا بسیج:

هدف شورای‌عالی انقلاب فرهنگی؛ حفظ، احیا و معرفی آثار اسلامی و ملی

متأسفانه اراده قوی برای حل مشکلات فرهنگی جامعه در میان برخی از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد و از این جهت به عملکرد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقد وارد است.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۵۶
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

 به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مسئول بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در سالروز تاسیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، اهداف این شورای‌ را گسترش و نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی، تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی از افکار مادی و نفی مظاهر و آثار غربزدگی از فضای فرهنگی جامعه  عنوان کرده و گفت: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در ۱۹ آذر ۱۳۶۳ تأسیس شد. این شورا که به ریاست رئیس‌جمهور فعالیت می‌کند، یکی از نهادهای حکومتی جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با فرمان امام خمینی(ره)  تشکیل شد.

هدف شورای‌عالی انقلاب فرهنگی؛ حفظ و احیا و معرفی آثار اسلامی و ملی

وی افزود: امام خمینی(ره) در جمع اعضای ستاد انقلاب فرهنگی دستور می‌دهد برای بازگشایی دانشگاه‌ها، ستاد انقلاب فرهنگی سابقه تک‌تک افراد را بازبینی کند و از اعضای ستاد می‌خواهد که «سازمانی» ایجاد کنند تا فعالیت‌های تمامی استادان و دانشجویان را زیر نظر داشته باشد.

دکتر احمدرضا بسیج تحول دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز فرهنگی و هنری براساس فرهنگ صحیح اسلامی، گسترش و تقویت هر چه بیشتر آن‌ها برای تربیت متخصصان متعهد، اسلام‌شناسان متخصص، مغزهای متفکر و وطن‌خواه، نیروهای فعال و ماهر، استادان، مربیان و معلمان معتقد به اسلام و استقلال کشور، حفظ و احیا و معرفی آثار اسلامی و ملی و ... از جمله اهداف دیگر این شورا مطرح کرده و عنوان کرد: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را در دوران رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همانند قبل استمرار داد و اعضای خود را کمابیش با همان ترکیب قبلی حفظ کرد، در سال ۱۳۷۵ رهبر معظم انقلاب ترکیب جدیدی برای شورا انتخاب کرد.

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری افزود: در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ مقام معظم رهبری اعضای شورا را منصوب کرد. در این فهرست دو عضو افتخاری، آیت‌الله احمد جنتی و حسن حبیبی دیده‌ می‌شدند. در بخش حقوقی نیز تغییراتی اعمال شد، از جمله وزارت ورزش و جوانان به این شورا افزوده شد. باید گفت که شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل به منظور جبران خلاءهای فرهنگی جامعه تشکیل شد که در توان و تعهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی نبود.

این استاد دانشگاه ادامه داد:  در جامعه نیاز به یک عزم ملی برای حل مشکلات فرهنگی احساس می‌شد که رؤسای سه قوه و برخی از افراد حقوقی و نیز شخصیت‌های حقیقی در آن حضور دارند و قرار بود که با همت و دقت، مشکلات بزرگ فرهنگی جامعه را احصا کنند و دستورات و اقدامات لازم برای حل آن‌ها صورت گیرد. متأسفانه به دلایلی از جمله بی‌توجهی برخی از مسئولان، این مهم در بسیاری از موارد فقط منجر به نوشتن اساس‌نامه، بخش‌نامه و مانند آن شد و به مرحله عمل در نیامده است. یعنی اراده قوی برای حل مشکلات فرهنگی جامعه در میان برخی از اعضای شورای‌عالی فرهنگی وجود نداشت و ندارد، از این جهت به عملکرد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقد وارد است.

وی افزود:روال این شورا به گونه‌ای است که ماهانه جلسه برگزار کنند اما در طی سال جاری، همه جلسات برگزار نشد که البته مسئولان می‌توانند به این اوضاع رسیدگی کرده و قدمی برای بهبود وضعیت این شورا بردارند.

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری

 

ارسال نظرات