خبرهای داغ:
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر ریشه ۵۵ درصد طلاق‌ها و عامل مستقیم و غیرمستقیم ۷۰ درصد زندانیان کشور است.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۷۱
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار اسکندر مؤمنی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۷۴ درصد کشفیات مربوط به شرق کشور است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر افزود: ضربه به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان بزرگ مورد تأکید است و توقیف اموال و خودروی آن‌ها بیشتر شده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: طرح یاری گران زندگی در مدارس آغاز شده و توافق‌های خوبی با حوزه‌های علمیه انجام شد تا از ظرفیت مبلغین برای پیشگیری مواد مخدر استفاده شود.

سردار مؤمنی با تأکید بر اینکه مواد مخدر ریشه ۵۵ درصد طلاق‌ها و عامل مستقیم و غیرمستقیم ۷۰ درصد زندانیان کشور است، ادامه داد: ۵.۴ درصد از جامعه فعال کشور مصرف مستمر مواد مخدر دارند که این آمار در قم نصف میانگین کشوری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با مواد مخدر گفت:ازنظر درگیری افزایش پیداکرده، ولی تعداد شهدا ۸۰ درصد نسبت به گذشته کمتر شده و اراده خوبی در کشور ایجاد شده و همه قوا نسبت به مقابله با آسیب‌های مواد مخدر تأکیددارند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: اعتیاد سرمنشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، استفاده از همه ظرفیت‌های پیشگیری در کشور ازجمله استفاده از حوزه‌های علمیه، نهاد‌های فرهنگ‌ساز و آموزش‌وپرورش در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرارگرفته است.
ارسال نظرات