خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم بر لزوم آسیب‌شناسی و علت‌یابی عدم اقبال جامعه به پژوهش تأکید کرد و گفت: شهید طهرانی مقدم‌ها هیچ‌گاه برای فعالیت‌های جهادی منتظر بودجه نبود‌ند.
کد خبر: ۹۱۹۸۱۷۹
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بیژن سلیمان‌پور ظهر امروز در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر و افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری در دانشگاه قم اظهار داشت: پژوهش عنصری مهم در رشد و تعالی کشور و حل مشکلات و دغدغه‌هاست.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم افزود: در عرصه پژوهش باید با روحیه جهادی وارد شویم، اگر دانشمندانی، چون شهید طهرانی‌مقدم‌ها منتظر بودجه می‌ماندند و جهادی عمل نمی‌کردند، ما به موفقیت در عرصه‎های مختلف دست نمی‌یافتیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سهم ایران در تولید علم در طول چهل‌ساله انقلاب اسلامی چند صد برابر از کل تاریخ ایران است و این دستاوردی عظیم به شمار می‌رود، ابراز کرد: البته کاستی‌هایی نیز وجود دارد و باید عدم اقبال جامعه به پژوهش آسیب‌شناسی و علت‌یابی شود.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر حضور جوانان در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارند و این مطالبه مهمی است که باید بدان پاسخ بگوییم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تأکید بر اینکه برای رفع چالش‌هایی که در کشور وجود دارد باید از ظرفیت پژوهشگران، مراکز پژوهشی و آثار پژوهشی کمک بگیریم، گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، قادر به تعمیر یک اسلحه نبودیم، اما امروز در تولید پهباد و تسلیحات دفاعی دارای سبک و پیشرفت هستیم و با این توان دفاعی، گزینه‌های روی میز دشمن علیه ما تبدیل به طنز سیاسی شده است.

سلیمان‌پور عنوان کرد: بسیاری از این دستاورد‌ها همچون علوم پزشکی، نانو و سلول‌های بنیادی و علوم فنی و مهندسی با اتکا به توان داخلی و کارآمدی پژوهشگران جوان به‌دست‌آمده است، آن‌هم در شرایطی که در تحریم علمی و مالی قرار داریم.
ارسال نظرات