سید ساجد یعقوبی
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۹۱۹۸۳۵۳
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، احمد ناصری در آیین گرامیداشت روز دانشجو دردانشگاه فرهنگیان پردیس دخترانه بنت‌الهدی صدر اردبیل اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مسیر حرکت آموزش و پرورش را ترسیم کرده، معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

ناصری دوران دانشجویی را فرصتی مناسب برای رشد و شکوفایی دانشجومعلمان دانست و بیان کرد: دانشجومعلمان در فرصت حضورشان در فضای علمی دانشگاه فرهنگیان خود را برای ایفای نقش مؤثر در آموزش و پرورش آماده کنند.

وی با اشاره به لزوم آشنایی دانشجومعلمان با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش جایگاه و سهم والایی دارد.

احمد ناصری گفت: معلم و نیروی انسانی در آموزش و پرورش از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی اگر آموزش و پرورش صاحب بهترین فضاها و تجهیزات آموزشی باشد، بدون حضور معلم در کلاس درس تحقق تعلیم و تربیت امکان‌پذیر نمی‌شود.

ناصری با اشاره به سیاست مدرسه محوری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سیاست مدرسه محوری در اولویت آموزش و پرورش قرار گرفته است و در تلاش هستیم اختیارات مدارس را در انتخاب نیروی انسانی مورد نیاز برای ایفای نقش تربیتی بیشتر کنیم‌.

مدیر کل آموزش و پرو.رش استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجومعلم و فرهنگی، عنوان کرد: عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون شهدای انقلاب اسلامی است که در این میان شهدای دانشجومعلم نیز با احساس تکلیف در شرایط نیاز انقلاب اسلامی علیرغم تحصیل در مراکز تربیت معلم با حضور در جبهه حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

ارسال نظرات