مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: این سازمان با وجود مشکلاتی که دارد، روند رو به رشدی را طی می‌کند.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۰۶
|
۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان که با حضور دکتر فتح الله حقیقی استاندار این استان و در محل گروه صنعتی ایران‌ ترانسفو برگزار شد، افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که حتما باید اعتماد بین سازمان و جامعه هدف وجود داشته باشد. معتقدیم کسانی که سرمایه‌شان را به این سازمان می‌سپارند، انتظار دارند این سرمایه به گونه‌ای به کار گرفته شود که در آینده دغدغه‌ای برای آن‌ها به همراه نداشته باشد.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، لازم‌الاجرا بودن تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد را مورد تاکید قرار داد و گفت: زنجان جزو استان‌هایی است که آمار قابل قبولی در بخش‌های مختلف از خود به جای گذاشته است که نمونه بارز و عینی این عملکرد موفق را می‌توان در بخش‌هایی چون بیمه بیکاری و مقرری‌بگیران آن مشاهده کرد که این آمار هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.

دکتر سالاری با بیان اینکه آمار ارائه شده حاکی از آن است که زنجان جزو استان‌هایی است که در زمینه اشتغال از موقعیت خوب و مناسبی برخوردار است، تصریح کرد: یکی از مواردی که در این سازمان باید به آن توجه بیشتری شود، موضوع ضریب پشتیبان است و این بدان معنی است که تعداد افرادی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، نسبت به افراد بازنشسته به چه میزان است.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی در ادامه از طلب ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی این سازمان از افراد حقیقی و حقوقی خبر داد و اظهار کرد: ۹۶۰۰ میلیارد تومان ماهانه این سازمان هزینه می‌کند . تعداد افرادی که جزو مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به‌شمار می‌روند، حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند که هرماه از از این سازمان مستمری دریافت می کنند.

دکتر سالاری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تامین‌اجتماعی در شرایط کنونی جامعه، فراهم کردن شرایطی است تا افراد تحت پوشش این سازمان از بیمه‌شدگان گرفته تا مستمری‌بگیران دغدغه در زمینه درمان نداشته باشند که خوشبختانه گام‌های مهمی در این زمینه برداشته شده است.

وی یکی از دغدغه‌های این سازمان را تعدد بخشنامه‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از روش‌هایی که می‌توان به این دغدغه‌ها پایان داد، تجمیع و ادغام بخشنامه‌ها است.

دکتر فتح الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: همه جلسات این کارگروه در محل کارخانه ها و واحدهای تولیدی تشکیل شده و اگر مشکل یک واحد در استان حل نشده است، پیگیر حل مسائل آن از مرکز شده ایم.

دکتر حقیقی با بیان اینکه تعطیل نشدن واحدهای تولید در استان نشانگر وضعیت خوب تولید در زنجان است، اظهار داشت: این موضوع در نتیجه فعالیت خوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری مدیران استان است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی شاخص های استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: صدور مجوز برای تاسیس واحدهای تولیدی و صنعتی در هفت ماهه سالجاری در استان نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشت که این رقم در میانگین کشوری ۱۶ درصد است.
وی افزود: علت این رشد این است که زنجان در شاخص امنیت سرمایه گذاری، رتبه سوم را در بین استان های کشور دارد.

گفتنی است، قبل از آغاز جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان زنجان در محل شرکت ایران ترانسفو، دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به اتفاق دکتر فتح الله حقیقی استاندار این استان، از این شرکت بازدید و با مدیران و کارگران آن گفتگو کردند.

ارسال نظرات