خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دانشگاه ها با تولید علم و انتقال دستاوردهای علمی به جامعه در جهت حل مشکلات مردم گام بردارند.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۳۰
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مسئولان دانشگاه های استان با بیان اینکه بدنه اصلی دانشگاه ها را دانشجویان تشکیل می دهند گفت: دانشگاه ها باید دانشجویان را برای جامعه آماده کنند و پناهی برای جوانان پرسشگر باشند تا دستاوردهای علمی آنها مشکلات جامعه را مرتفع سازد.
وی با تاکید بر داشتن رفتار حسنه و مخلصانه با دانشجویان از سوی مسئولان دانشگاه ها، بصیرت افزایی در بین جوانان را یکی از اولویت مراکز آموزشی عنوان کرد : دانشگاه ها باید سیاسی باشند اما سیاست زده نباشند و با برگزاری دوره های آگاهی بخشی سیاسی دانشجویان را برای در روزهای حساس و بحرانی آماده کنند.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امروز توانمندترین مجموعه های دانشگاه ها را نیروهای ارزشی تشکیل میدهند گفت : غربت نیروهای مذهبی و جریان ارزشی در گذشته خیلی ناراحت کننده بود اما امروز چنین نیست و نباید هم اجازه دهیم که احساس ناامیدی در این جریان بوجود آید.
وی با اشاره به نقش روحانیون در پشتیبانی از جریان های ارزشی در دانشگاه ها رونق نماز های جماعت در مراکز علمی و آموزشی متذکر شد و بیان کرد: دانشگاه ها باید با توجه به معنویت و تقویت های کارهایی از این دست قشر جوان فعال در جامعه را بر اساس آمموزه های دینی تربیت کنند.
حجت الاسلام آل هاشم حل مشکلات جامعه را در سایه توجه دانشگاه به مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی دانست و اظهارداشت: حل مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، همچنین مشکلات اقتصادی با انتقال دستاوردهای علمی به بخش تولید بواسطه دانشگاه ها حل شدنی و باید در این زمینه بسترسازی شود.
امام جمعه تبریز تربیت قوه عاقله در جوانان را از وظایف دانشگاه ها برشمرد و گفت: دانشگاه ها باید برای تربیت اخلاقی، هویتی و معنوی دانشجویان برنامه داشته باشد تا جوانان با ایمان، با شرف، اهل اقدام، تلاشگر، حق پذیر و حق طلب تحویل جامعه اسلامی دهد.
حجت الاسلام آل هاشم در با اشاره رویش های انقلابی در نسل جدید گفت: دیدار و گفتگویی که با دانشجویان در بازدید سرزده از سلف و خوابگاه آنها داشتم موید این بود که ارتباط نزدیک با جوان ایرانی آن ها را به سمت دین و نظام اسلامی هدایت می کند.
وی گفت: جوان با هویت ایرانی و اسلامی در برابر صدای بلند استکبار مغلوب شدنی نیست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تبدیل رویکرد مصرف کنندگی علم به رویکرد تولید علم گفت: دانشگاه ها باید تحقیقات خود را برای برطرف کردن نیازهای کشور هدفمند کند و مقاله های تولیدی را در راستای حل مشکلات جامعه به کار گیرد.
امام جمعه تبریز افزود: اساتید باید براساس نیازهای جامعه تولید مقاله داشته باشند.
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه از مسئولان دانشگاه ها هم خواست با دست نوازش تشکل های دانشجویی را راهنمایی کنند و در صورت وجود ایراد و اشکال در آن ها در جهت رفع آن مشکل راه را برای انجام اقدامات موثر و انقلابی از جانب دانشجویان باز بگذارند.
در ابتدای این دیدار تعدادی از روسای دانشگاه ها و اساتید به بیان نکته نظرات خود پیرامون مسائل جاری در مراکز آموزش عالی پرداختند.

ارسال نظرات